۱۳۹۳/۰۵/۱۵

ایمان به امامت در ترازوی قرآن




شماره مقاله: 66

نویسنده: مجاهد دین


شیعه امامت را از اصول دین می داند و هرکسی که امامت را قبول نداشته باشد مرتد و حلال الدم میداند و در کتب معتبر شیعه روایاتی را به دروغ و بهتان از امام هایشان روایت کرده اند که گفته اند هر کس یکی از امامان را نیز انکار کند کافر است.
کلینی بابی دارد به اسم من ادعى الإمامة و لیس لها بأهل. در زیر این باب روایات زیادی از جمله این روایت را می آورد: عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْوَشَّاءِ عَنْ دَاوُدَ الْحَمَّارِ عَنِ ابْنِ أَبِی یعْفُورٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ( علیه السلام ) قَالَ سَمِعْتُهُ یقُولُ ثَلَاثَةٌ لَا یكَلِّمُهُمُ اللَّهُ یوْمَ الْقِیامَةِ وَ لَا یزَكِّیهِمْ وَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ مَنِ ادَّعَى إِمَامَةً مِنَ اللَّهِ لَیسَتْ لَهُ وَ مَنْ جَحَدَ إِمَاماً مِنَ اللَّهِ وَ مَنْ زَعَمَ أَنَّ لَهُمَا فِی الْإِسْلَامِ نَصِیباً . [أصول الكافی: 1/373، 374، النّعمانی/ الغیبة: ص70، تفسیر العیاشی: 1/178، بحار الأنوار: 25/111.]

ابی عبد الله علیه السلام می گوید سه گروه هستند که خداوند با آنها در روز قیامت حرف نمی زند و آنها را پاک نمی گرداند و عذاب سختی خواهند داشت، کسی که ادعای امامت کند که برای او نیست و کسی که یکی از امامان از نزد خدا آمده را انکار کند و کسی که فکر کند این دو گروه (یا این دو ابوبكر و عمر) نصیبی از اسلام داشته اند.
طبق این روایت دو گروه اول یعنی هر کسی که تا روز قیامت خلیفه و امام مسلمانان باشد حال آنکه خدا او را نصب نکرده و کسی که یکی از امامان را انکار کند کافر هستند. در ادامه هر کسی از شیعیان هم که فکر کند و تصور کند که برای این دو گروه (به تفسیر مجلسی در مرآة العقول این دو یعنی ابوبکر و عمر ) نصیبی و بخشی از اسلام وجود دارد او نیز کافر است و خداوند در روز قیامت با او حرف نخواهد زد و او را پاک نمیکند و عذاب الیم دارد!!!

نصیحتی دلسوزانه برای صلاح مهدوی و هم فکرانش؛

    ♦️ چند سال پیش که وهابیان اهل غلو و افراط، احساس کردند که میدان برایشان خالی شده و تا آینده ای نزدیک بر دنیای اسلام مسلط می شوند، اهل ...