حسن فرجی این بار
میخواهد از دروازۀ مظلوم نمایی و برانگیختن احساسات کاربرانش وارد شود، اما نمیداند
اين ترفندها قدیمی شده و در عصر ارتباطات کاربران چشم و گوش باز و آگاه و تشنۀ حقیقت
را نمیتواند فریب بدهد و کاربران با چنین پاسخهایی قانع نمیشوند، و نمیداند که
تمام آنچه که او و امثال او تا به حال انجام دادهاند فقط چرخیدن دور خودشان است.
هنوز جرأت پریدن داخل این آب را ندارید چراکه میدانید شناگر خوبی برای دفاع از
عقایدتان نیستید لذا فقط دور آب میچرخید و سوت و هوار میکشید!
⭕️حسن فرجی دربارۀ من میگوید: من آن اقوال
علمایی که ذکر کردهام را بر اساس میل و بدعت خود فهمیدهام!
🖊 میگویم: پس تو منظور علمایی مانند نووی و
ابن قدامه و ابن صلاح و... را بیان کن تا دروغگوی کذابی که اقوال این علما را نفهمیده
است در بین همگان رسوا شود!!!
➖ برای مثال سخن ابن قدامه رحمه الله چنین
است: «ثُمَّ تَأْتِي الْقَبْرَ فَتُوَلِّي ظَهْرَكَ الْقِبْلَةَ، وَتَسْتَقْبِلُ
وَسَطَهُ، وَتَقُولُ: السَّلَامُ عَلَيْك أَيُّهَا النَّبِيُّ وَرَحْمَةُ اللَّهِ
وَبَرَكَاتُهُ،... اللَّهُمَّ إنَّك قُلْت وَقَوْلُك الْحَقُّ: ﴿وَلَوۡ أَنَّهُمۡ
إِذ ظَّلَمُوٓاْ أَنفُسَهُمۡ جَآءُوكَ فَٱسۡتَغۡفَرُواْ ٱللَّهَ وَٱسۡتَغۡفَرَ
لَهُمُ ٱلرَّسُولُ لَوَجَدُواْ ٱللَّهَ تَوَّابٗا رَّحِيمٗا٦٤﴾ [النساء: 64]
وقَدْ أَتَيْتُك
مُسْتَغْفِرًا مِنْ ذُنُوبِي، مُسْتَشْفِعًا بِك إلَى رَبِّي، فَأَسْأَلُك يَا
رَبِّ أَنْ تُوجِبَ لِي الْمَغْفِرَةَ، كَمَا أَوْجَبْتهَا لِمَنْ أَتَاهُ فِي
حَيَاتِهِ».
ترجمه: «سپس نزد
قبر رفته و پشتت را به قبله میکنی و رو به وسط قبر میکنی و میگویی: سلام بر تو
ای پیامبر و رحمت و برکات الله بر تو باد... بار الهی بی گمان که تو گفتی و سخن تو
حق است که: «و اگر آنها هنگامیکه بر خویشتن ستم میکردند، نزد تو میآمدند، و از
الله طلب آمرزش میکردند، و پیامبر برایشان طلب آمرزش میکرد، بیگمان الله را
توبهپذیر مهربان مییافتند».
و به درستی که [ای
پیامبر] من نزد تو آمده ام و از گناهانم طلب بخشایش میکنم، تو را نزد پروردگارم
شفیع قرار میدهم، پس ای پروردگار، از تو میخواهم که مغفرتت را برایم واجب گردانی
همانطور که برای کسی که در حیاتش نزد ایشان میآمد واجب میگرداندی».
➖و سخن نووی رحمه الله چنین است: «ثم يرجعُ
إلى موقفه الأوّل قُبالة وجهِ رسول الله صلى الله عليه وسلم فيتوسلُ به في حقّ
نفسه، ويتشفعُ به إلى ربه سبحانه وتعالى».
ترجمه: «سپس به
جای اول خود، روبهروی صورتِ رسول خدا صلی الله علیه وسلم برگردد و برای خودش به
او متوسل شود و او را نزد پروردگار پاک و والای خویش شفیع قرار دهد».
➖ و سخن ابن صلاح چنین است: «حَتَّى لقد
انتدب بعض الْعلمَاء لاستقصائها فَجمع مِنْهَا ألف معْجزَة وعددناه مقصرا إِذا
فَوق ذَلِك بأضعاف لَا تحصى فَإِنَّهَا لَيست محصورة على مَا وجد مِنْهَا فِي عصره
صلى الله عَلَيْهِ وَسلم بل لم تزل تتجدد بعده صلى الله عَلَيْهِ وَسلم على تعاقب
العصور وَذَلِكَ أَن كرامات الْأَوْلِيَاء من أمته وإجابات المتوسلين بِهِ فِي
حوائجهم ومغوثاتهم عقيب توسلهم بِهِ فِي شدائدهم براهين لَهُ صلى الله عَلَيْهِ
وَسلم قواطع ومعجزات لَهُ سواطع وَلَا يعدها عد وَلَا يحصرها حد أعاذنا الله من
الزيغ عَن مِلَّته وَجَعَلنَا من المهتدين الهادين بهديه وسنته». [فتاوى ابن
الصلاح ج 1 ص 210].
ترجمه: «حتی بعضی
از علما معجزات پیامبر را تالیف کردند که هزار معجزه از آن جمع کردند و این تعداد
کمیاست برای اینکه چندین برابر این است که در شمار نمیآید و معجزات پیامبر محصور
در زمان حیات ایشان نیست بلکه بعد از ایشان صلی الله علیه وسلم هم در گذر دوران
ادامه دارد برای اینکه کرامات اولیای امتش و همچنین اجابت کردن توسل کنندگان به او
(پیامبر) نسبت به حاجاتشان و استغاثه هایشان در پی توسلشان به او در سختی هایشان،
براهین و دلایلی قاطع و معجزات روشنی برای ایشان صلی الله علیه وسلم است که حد و
حصری ندارد، به خداوند پناه میبریم از کج شدن از ملتش و ما را از هدایت یافتگانِ
هدایت کننده به هدایت و سنتش قرار دهد».
⭕️و میگوید: من کلام بسیاری از علما را نیاوردهام!
🖊میگویم: اگر منظورت کلام آن علمایی است که
از چنین عملی نهی کردهاند، پس باز دروغ گفتی چراکه من در دهها مورد اقوال ابن تیمیه
و ابن قیم را آوردهام که آنها این عمل را جایز ندانستهاند. برای مثال رجوع شود
به کتاب «غلو دروازه انحراف در دین، صفحه 255 فصل: «طلب دعا از میت، بدعت و منکری
آشکار و ذریعه ای به سوی شرک است، نه خود شرک اکبر و کفر صریح».
و مقاله: «حكم
درخواست دعا و حاجت از اهل قبور نزد ابن تیمیه رحمه الله»
▫️و اگر
منظورت این است که علمای قبل از وهابیت مجرد عمل درخواست دعا از اهل قبور نزد
قبورشان را شرک اکبر دانستهاند، پس چنین قول شاذی اگر هم یافت شود، پس قبل از
آوردن چنین قولی، مناط شرک بودن آن را برای ما و کاربران تشریح و بیان و ثابت کنید.
و اگر اين عمل را شرک اکبر میدانید، پس لطف کنید بدون تقیه بگویید حکم جمهور علمای
اهل سنت که چنین عملی را جایز دانستهاند چیست؟
▫️به اذن
الله نمیگذارم که بیشتر از این فرار کنید و حقایق را بر مردم تلبیس نموده و در
لباس اهل سنت ترویج عقاید خوارج را بکنید. اگر ریگی در کفشتان نیست، اگر تقیه نمیکنید،
پس پاسخ صریح و روشن بدهید، تا شخص کذاب و خائن و فریبکار و تلدیسگر برای همگان
رسوا شود و پروندهاش برای همیشه بسته شود.
❓پس به سوال ما پاسخ صریح بدهید. حکم درخواست
دعا از اهل قبور، کنار قبورشان چیست؟
1️⃣یا میگویید
شرک اکبر است، که در نتیجه جمهور علمای اهل سنت را متهم به ارتکاب شرک اکبر یا تجویز
شرک اکبر یا نشناختن شرک اکبر میکنید.
2️⃣یا میگویید
شرک اکبر نیست اما جایز هم نیست و بدعت است. که از نظر من این رأی یک رأی فقهی است
و کسی که به آن معتقد باشد اعتراضی بر او نیست.
3️⃣یا میگویید
جایز است که همانند قول جمهور علمای مذاهب اربعه را گفتهاید.
موضع خود را واضح
و صریح برای کاربران بیان کنید و به شعور خوانندگانتان توهین نکنید و تا این
اندازه از پاسخ به این سوال فرار نکنید.
با تشکر: خادم
اهل سنت و جماعت: مجاهد دین
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر