۱۳۹۵/۰۲/۲۸

طوفان نوح


پاسخ به شبهات ملحدین درباره قرآن کریم
 نویسنده: مجاهد دین

شماره مقاله:71

تاریخ انتشار: 95.2.28


شبهه دیگر:
اگر از دید قرآن, باران ناشی از تبخیر دریاهاست؛ در آن صورت در جریان طوفان نوح امکان نداشت که کل گیتی را آب فرا گیرد و هیچ خشکی بر جای نماند دوستان گرامی دقت کنید که در قرن بسیت و یکم هنوز محققان هیچ نشانه ای از داستان نوح نیافته اند مگر امکان دارد کل زمین را آب بگیرد و هیچ لایه ای یا اثری از نابودی جنگل ها یا برخی از گونه ها که به قطع در ناحیه جغرافیایی نوح زندگی نمی کردند نباشد داستان نوح بسیار خنده دار است من دلیلی نمی بینم که بخواهم شرح بدهم که چه قدر بی دلیل است.

👈پاسخ:
اولا خداوند قادر مطلق است و همانطور که توانسته است کل کائنات را از نیستی به هستی بیاورد پس می تواند با کن فیکن همه زمین را نیز غرق آب کند
خداوند میفرماید: ‏ ﴿فَفَتَحْنَا أَبْوَابَ السَّمَاء بِمَاء مُّنْهَمِرٍ 11 ‏ وَفَجَّرْنَا الْأَرْضَ عُيُوناً فَالْتَقَى الْمَاء عَلَى أَمْرٍ قَدْ قُدِرَ12﴾ ‏)11-12 قمر(
معنی: «پس درهاي آسمان را با آب تند ريزان و فراواني از هم گشوديم* ‏ و از زمين چشمه‌ساران زيادي برجوشانديم و آبها در هم آميختند ، براي اجراي فرماني كه مقدر شده بود . ‏»
و در جای دیگر از قرآن آمده است: ‏ ﴿وَقَالَ نُوحٌ رَّبِّ لَا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكَافِرِينَ دَيَّاراً﴾ (‏26 نوح)
یعنی: ‏ «نوح گفت : پروردگارا ! هيچ احدي از كافران را بر روي زمين زنده باقي مگذار
حال اگر فرض کنیم که در کل کره زمین، مردمان زندگی می کرده اند، پس آب همه را فرا گرفته است و اگر فرض کنیم که  در همه کره زمین مردم زندگی نمیکرده اند و تنها قوم نوح که آن هم مساحت بسیار بزرگی از زمین بوده است زندگی می کرده اند پس تنها شامل همان مردم شده است و در هر صورت بعد از طوفان تمام کافران از بین رفتند و تنها ایمان آورندگان به نوح و ذریه نوح و آن جاندار دیگری که خدا خواسته باشد باقی ماندند و به این ترتیب همه ما انسان ها از ذریه نوح هستیم. و فرزندان نوح، هام و سام و یافث باقی ماندند و نسل مردم مجددا از انها افزایش یافت چنانچه در جای دیگر می فرماید:
‏ ﴿وَنَجَّيْنَاهُ وَأَهْلَهُ مِنَ الْكَرْبِ الْعَظِيمِ ‏* ‏ وَجَعَلْنَا ذُرِّيَّتَهُ هُمْ الْبَاقِينَ ‏* ‏ وَتَرَكْنَا عَلَيْهِ فِي الْآخِرِينَ﴾ (‏76-78 صافات)
معنی: ‏« ما او را و خانواده و پيروان او را از اندوه بزرگ نجات داديم . ‏* ‏ و نژاد او را بازماندگان ( روي زمين ) كرديم.‏* ‏ و نام نيك او را در ميان ملّتهاي بعدي باقي گذارديم . »
در مورد سرانجام این طوفان نیز چنین آمده است:
‏﴿ وَقِيلَ يَا أَرْضُ ابْلَعِي مَاءكِ وَيَا سَمَاء أَقْلِعِي وَغِيضَ الْمَاء وَقُضِيَ الأَمْرُ وَاسْتَوَتْ عَلَى الْجُودِيِّ وَقِيلَ بُعْداً لِّلْقَوْمِ الظَّالِمِينَ﴾ ‏44هود
‏ ( بعد از هلاك كافران ) گفته شد كه : اي زمين ! آب خود را فرو خور ، و اي آسمان ! از باريدن بايست ، و آبها از ميان برده شده و فرمان اجرا گرديد و كار به انجام رسيد ، و كشتي بر كوه جودي پهلو گرفت و گفته شد : نابود باد گروه ستمكاران ! ‏

بنا به تحقیقات دانشمندان و بررسیهای زمین شناسی در نقاط مختلف دنیا، نابود شدن و مرگهای دسته جمعی موجودات زنده را بر اثر حادثه ای غیر منتظره نشان می دهد. برخی از این حوادث با زمان طوفان نوح همخوانی دارد.
وجود لایه های مخلوط  فسیل شده حیواناتی چون فیل، پنگوئن، ماهی، درختان نخل و هزاران هزار گونه گیاه جانوری، تأییدی بر این واقعیت است. این سنگواره ها که بعضاً در برگیرنده حیوانات مناطق گرمسیر با مناطق سردسیر (در کنار هم) هستند، نشان می دهند که با فرونشستن آب، جانوران و گیاهان خارج شده، در زیر رسوبات مانده و به فسیل تبدیل شده اند. امتزاجی عجیب از جانوران خشکی و دریا، حاره و قطبی که مرگی آنی را روایت می کنند.
@islamnote

دوما اگر بگوییم کل زمین بر اثر طوفان غرق نشده است و تنها سرزمینی که نوح در آن زندگی میکرد غرق شده است نیز ایرادی ایجاد نمیکند. و وقتی خداوند میفرماید ﴿قُلْنَا احْمِلْ فِيهَا مِن كُلٍّ زَوْجَيْنِ اثْنَيْنِ﴾40 هود. یعنی: گفتيم : سوار كشتي كن از هر صنفي نر و ماده‌اي را. منظور تمام موجودات نبوده است برای اینکه در جای دیگری از قرآن وقتی ابراهیم علیه السلام از خداوند میخواند زنده شدن مردگان را به او نشان بدهد خداوند به او میگوید چهار پرنده را انتخاب کند و بعد از کشتن و تکه تکه کردن آن ،اعضای این پرندگان را بر روی کوه ها بگذارد و سپس صدایشان بزند و هر کدام به فرمان خدا زنده میشوند. در آن داستان چنین آمده است
﴿ثُمَّ اجْعَلْ عَلَى كُلِّ جَبَلٍ مِّنْهُنَّ جُزْءاً﴾بقره 260
ترجمه: سپس بر سر هر كوهي قسمتي از آنها را بگذار.
طبیعی است که ابراهیم علیه السلام چهار پرنده را بر روی تک تک  کوه های کره زمین قرار نداده است

@islamnote

پاسخ به شبهات روافض، اهل بدعت و ملحدین, [24.04.16 12:00]
پس📎
@islamnote
 آنجا که خداوند کلمه «کل» را ذکر می کند، مجازی است نه حقیقی.
دقت کنید، می فرماید «کل جبل». آیا کسی ادعا کرده است که ابراهیم علیه السلام،  گوشت چهار پرنده را بر روی تک تک کوه های دنیا گذاشته است؟

در ماجرای نوح علیه السلام نیز، دریا و طوفان،  مجازی است و فقط منطقه ای بوده.

حیوانات هم مجاز است و‌ وقتی می فرماید: «فَاسْلُكْ فِيهَا مِن كُلٍّ زَوْجَيْنِ اثْنَيْنِیا».  (مومنون / 27 )
ترجمه: «آنگاه از هرنوع (حیوان) یک جفت (نر و ماده) در کشتی سوار کن».

یا  می فرماید: «قُلْنَا احْمِلْ فِيهَا مِن كُلٍّ زَوْجَيْنِ اثْنَيْنِ». ( هود / 40)
ترجمه: «گفتیم :«از هر جفتی (از حیوانات) دو تا (نر ماده) در آن (کشتی) برگیر».
 دقیقا همانند داستان ابراهیم علیه السلام است که می فرماید «ثُمَّ اجْعَلْ عَلَىٰ كُلِّ جَبَلٍ مِّنْهُنَّ جُزْءًا  ».

در ضمن به متن آیات اگر دقت کنید، خداوند از همان ابتدای امر به ساختن کشتی، به نوح دستور نداد که همراه با ساختن کشتی، حیوانات را هم‌جمع کند، بلکه بلافاصله بعد از آمدن امر خداوند، مبنی بر سیلاب و فوران آب از اسمان و زمین، بلافاصله می فرماید: از همه  حیوانات هم جفتی بیاور.
برای مثال در آیه ۴۰ سوره هود می فرماید:  «حَتَّىٰ إِذَا جَاءَ أَمْرُنَا وَفَارَ التَّنُّورُ قُلْنَا احْمِلْ فِيهَا مِن كُلٍّ زَوْجَيْنِ اثْنَيْنِ».
ترجمه: «تا زمانی که فرمان فرا رسید ، و (آب از) تنور جوشیدن گرفت (به نوح) گفتیم :«از هر جفتی (از حیوانات) دو تا (نر ماده) در آن (کشتی) برگیر».

نویسنده: مجاهد دین🖍
جهت پیوستن به کانال به لینک زیر بروید.

https://telegram.me/islamnote

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نصیحتی دلسوزانه برای صلاح مهدوی و هم فکرانش؛

    ♦️ چند سال پیش که وهابیان اهل غلو و افراط، احساس کردند که میدان برایشان خالی شده و تا آینده ای نزدیک بر دنیای اسلام مسلط می شوند، اهل ...