۱۳۹۵/۰۳/۲۷

آیا عایشه رضی الله عنها قبل از رسول خدا صلی الله علیه وسلم ازدواج کرده بود؟

آیا عایشه رضی الله عنها قبل از رسول خدا صلی الله علیه وسلم ازدواج کرده بود؟
نویسنده: مجاهد دین
شماره مقاله: 101
تاریخ انتشار: 95.3.27

خداوند درباره ظن و گمان در سوره یونس چنین می فرماید:
«وَمَا يَتَّبِعُ أَكْثَرُهُمْ إِلَّا ظَنًّا ۚ إِنَّ الظَّنَّ لَا يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئًا ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِمَا يَفْعَلُونَ» [یونس:36]
ترجمه: «و بیشتر آنها جز از گمان پیروی نمی کنند ، بی تردید، گمان ، از حق بی نیاز نمی کند ، یقیناً خداوند به آنچه می کنند ، داناست»
و نیز  در سوره حجرات می فرماید:
«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَب بَّعْضُكُم بَعْضًا» [حجرات:12]
ترجمه: «ای کسانی که ایمان آورده اید! از بسیاری از گمان (های بد) بپرهیزید, بی شک بعضی از گمان (ها) گناه است, و(در امور دیگران) تجسس (وکنجکاوی) نکنید, وبعضی از شما بعضی دیگر را غیبت نکند».
به راستی که شبهات روافض ابن المتعه، چیزی جز ظن و گمانی واهی و پوچ نیست و با برداشت و تفسیر و فهم باطل و کثیف همچون خودشان، می‌خواهند به ناموس و شرف رسول خدا صلی الله علیه وسلم لطمه بزنند.

رافضی خبیث با استناد به روایت زیر می خواهد بیوه بودن و عدم باکره بودن ام المومنین عایشه رضی الله تعالی عنها را قبل از ازدواج با رسول خدا صلی الله علیه وسلم ثابت کند ، روایت چنین است:
«عن عبد الله بن أبی ملکیة قال خطب رسول الله صلی الله علیه وسلم عائشة بنت أبی بکر الصدیق فقال إنی کنت أعطیتها مطعما لابنه جبیر فدعنی حتی أسلها منهم فاستسلها منهم فطلقها فتزوجها رسول الله صلی الله علیه وسلم».
ترجمه: «عبد الله بن ابى ملیکه مى‌گوید: رسول خدا(ص) از عایشه دختر ابوبکر خواستگارى کرد، ابو بکر گفت: من عایشه را به جبیر بن مطعم داده‌ام، اجازه بده تا آن‌ها را منصرف کنم. ابوبکر آن‌ها را منصرف کرد و طلاقش را گرفت، سپس رسول خدا(ص) با او ازدواج کرد».
الطبقات الکبری.ج8 ص47.ط دارالکتب العلمیة

در جواب به این بی حیاهای ابن سلولی می گوییم که:


اولا در سند این روایت «أجلح بن عبد الله بن حسان» وجود دارد که شیعه بوده و گرچه توثیقاتی برای او ذکر کرده اند، اما در نزد اکثر علمای حدیث او ضعیف است:
قال المزي في تهذيب الكمال
قال على ابن المدينى عن يحيى بن سعيد القطان : فى نفسى منه شىء
و قال أبو حاتم : ليس بالقوى يكتب حديثه و لا يحتج به. قوی نیست، حدیثش نوشته می شود ولی به آن احتجاج نمی شود
و قال النسائى : ضعيف ليس بذاك و كان له رأى سوء
و قال الجوزجانى : مفترى .
 قال الحافظ في تهذيب التهذيب 1 / 190 :
و قال أبو داود : ضعيف
و قال ابن سعد : كان ضعيفا جدا .
و قال العقيلى : روى عن الشعبى أحاديث مضطربة لا يتابع عليها .

2- دوما «جبير بن مطعم بن عدي» که در این روایت باطل و ضعیف چنین ادعا شده که او قبل از رسول خدا صلی الله علیه وسلم با عایشه رضی الله عنها ازدواج کرده، او در عام الخیبر و به روایتی در فتح مکه اسلام  آورده است. جبیر بن مطعم در جنگ بدر نیز اسیر گرفته شد و با فدیه آزاد گردید.
در اینجا این سوال مطرح می شود که چطور وقتي كه خداوند در سوره بقره ازدواج مشرک با مومن را حرام اعلام نموده و می فرماید
«لَا تُنكِحُوا الْمُشْرِكِينَ حَتَّىٰ يُؤْمِنُوا ۚ وَلَعَبْدٌ مُّؤْمِنٌ خَيْرٌ مِّن مُّشْرِكٍ وَلَوْ أَعْجَبَكُمْ» [بقره:221]
ترجمه: «و (زنان خود را) به ازدواج مردان مشرک در نیاورید؛ تا ایمان بیاورند. و قطعاً برده ی با ایمان از مرد  مشرک؛ بهتر است، اگر چه (زیبائی یا دارائی و موقعیت او) شما را به شگفت آورد».

حال چطور امکان دارد که ابوبکر صدیق رضی الله عنها دخترش را به ازدواج مشرکی در بیاورد، آن هم در زمانی که مشرکین شدید ترین آزار ها و اذیت ها را بر سر مسلمانان می آوردند؟؟
شما دوران مکه را در ذهن خود تصور نمایید، مشرکان شدید ترین دشمنی را با مسلمانان انجام می دهند و جز تعداد بسیار اندکی مسلمان وجود ندارد و از هر طرف تحت فشار هستند، با این حال ابوبکر صدیق دخترش را به ازدواج یکی از مشرکان و دشمنانش در بیاورد!!!! آیا این با عقل سازگار است؟
 ای روافض نادان مگر یادتان رفته که رسول خدا صلی الله علیه وسلم نیز دخترش را که نزد ابن ابی لهب که مشرک بود طلاق داد؟؟

3- سوما: مگر رسول خدا صلی الله علیه وسلم نفرموده است:
 «ليس منا من خبب امرأة على زوجها أو عبداً على سيده».  (سنن أبي داود قال الشيخ الألباني : صحيح)
و در روایتی:  «ومن أفسد امرأة على زوجها فليس هو منا».  (مسند الإمام أحمد تعليق شعيب الأرنؤوط : صحيح وهذا إسناد قوي رجاله رجال الصحيح)
و در روایت دیگری: «من خبب زوجة امرئ أو مملوكه فليس منا». (صحيح إبن حبان  قال شعيب الأرنؤوط : إسناده صحيح)
ترجمه: «هر کس بین زن با شوهرش  فساد بیاندازد و دو به هم زنی کند و خلاف افکند، از ما نیست».
آیا رسول خدا صلی الله علیه وسلم  چیزی می گوید که خود به آن عمل نمی کند؟
مگر خداوند در سوره صاف  نمی فرماید
«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ 2 كَبُرَ مَقْتًا عِندَ اللَّهِ أَن تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ 3» [صاف: 2-3]
ترجمه: «ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا چیزی را می‌گویید که عمل نمی‌کنید؟ نزد الله سخت ناپسند (و موجب خشم) است آن که چیزی را بگویید که عمل نمی‌کنید».

چطور رسول خدا صلی الله علیه وسلم دیگران را انذار می کند که هرکس باعث طلاق و جدا شدن زن و شوهری شود، از ایشان نیست، اما رسول خدا صلی الله علیه وسلم خود زنی شوهر دار به نام عایشه را (به زعم باطل روافض) از همسرش جبیر بن مطعم جدا می نماید؟

آیا دروغ هایی که شیعیان ابن سلولی به همسر رسول خدا صلی الله علیه وسلم می بندند، متضمن توهین و اهانت به خود رسول خدا صلی الله علیه وسلم نیست؟

4- چهارما: حال بیایید و فرض کنیم که این روایتی که شیعیان ابن سلول به آن استناد کرده اند صحیح است و عایشه  قبل از رسول خدا صلی الله علیه وسلم به عقد جبیر بن مطعم بوده است (دقت کنید می گوییم که فرض کنیم؛ نمی گوییم که واقعا چنین است)

حال این را از روافض ملحد می پرسیم که از کجای این روایت چنین برداشت کردید که عایشه رضی الله عنها تبدیل به زن شده و بکارت خود را از دست داده است و با جبیر بن مطعم  آمیزش جنسی داشته است ؟؟
مگر نه این است که خداوند در سوره بقره می فرماید:
« لَّا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ إِن طَلَّقْتُمُ النِّسَاءَ مَا لَمْ تَمَسُّوهُنَّ أَوْ تَفْرِضُوا لَهُنَّ فَرِيضَةً ۚ وَمَتِّعُوهُنَّ عَلَى الْمُوسِعِ قَدَرُهُ وَعَلَى الْمُقْتِرِ قَدَرُهُ مَتَاعًا بِالْمَعْرُوفِ ۖ حَقًّا عَلَى الْمُحْسِنِينَ» [ بقره: 236]
ترجمه: «اگر زنان را مادامی که با آنان آمیزش جنسی نکرده اید و مهری برایشان معین نکرده اید طلاق دادید؛ گناهی بر شما نیست، و (در این حالت) آنها را (با هدیه ای مناسب) بهرمند سازید، بر توانگر به اندازه توانش، و بر تنگدست به اندازه توانش هدیه ای شایسته است(و این حکم) بر نیکو کاران الزامی است».

چرا رافضی ملحد این روایت را حمل بر این آیه نمی کند و تنها هدفش این است که به ام المومنین عایشه رضی الله عنها تهمت و اهانت کند و ایشان را زنی بیوه نشان دهد؟؟؟ آیا دشمنی این جماعت ابن سلولی و نیت خبیث و کثیف درونیشان از سخنانشان کاملا مشخص نیست؟

5- پنجما: مگر رافضی ابن سلولی نمی داند که عایشه رضی الله عنها در شش سالگی با رسول خدا ازدواج کرده و رسول خدا صلی الله علیه وسلم تا اینکه سن عایشه به نه (9) نرسید نزد او نرفت؟ چطور چنین تهمت بی شرمانه ای به همسر رسول خدا صلی الله علیه وسلم می زند که قبل از رسول خدا، عایشه با جبیر در سن کمتر از 6 سالگی آمیزش داشته ولذا بیوه بوده است؟؟؟ آیا رافضی هیچ قصد دیگری دارد به غیر از توهین به رسول خدا صلی الله علیه وسلم؟
در صحیح ترین کتاب بعد از قرآن چنین آمده است:
عنْ عَائِشَةَ ل قَالَتْ: تَزَوَّجَنِي رَسُولُ اللَّهِ ص لِسِتِّ سِنِينَ، وَبَنَى بِي وَأَنَا بِنْتُ تِسْعِ سِنِينَ، قَالَتْ: فَقَدِمْنَا الْمَدِينَةَ فَوُعِكْتُ شَهْرًا، فَوَفَى شَعْرِي جُمَيْمَةً، فَأَتَتْنِي أُمُّ رُومَانَ، وَأَنَا عَلَى أُرْجُوحَةٍ، وَمَعِي صَوَاحِبِي، فَصَرَخَتْ بِي فَأَتَيْتُهَا، وَمَا أَدْرِي مَا تُرِيدُ بِي، فَأَخَذَتْ بِيَدِي، فَأَوْقَفَتْنِي عَلَى الْبَابِ، فَقُلْتُ: هَهْ هَهْ، حَتَّى ذَهَبَ نَفَسِي، فَأَدْخَلَتْنِي بَيْتًا، فَإِذَا نِسْوَةٌ مِنْ الأَنْصَارِ، فَقُلْنَ: عَلَى الْخَيْرِ وَالْبَرَكَةِ، وَعَلَى خَيْرِ طَائِرٍ، فَأَسْلَمَتْنِي إِلَيْهِنَّ، فَغَسَلْنَ رَأْسِي وَأَصْلَحْنَنِي، فَلَمْ يَرُعْنِي إِلاَّ وَرَسُولُ اللَّهِ ص ضُحًى، فَأَسْلَمْنَنِي إِلَيْهِ.  (صحیح مسلم 1422)
ترجمه: عایشه رضی الله عنها  می‌گوید: دختری شش ساله بودم که رسول الله صلی الله علیه وسلم مرا به نکاح خود در آورد. و نه ساله بودم که مرا به خانه‌ی‌ خود برد. عایشه رضی الله عنها  می‌گوید: ما به مدینه آمدیم؛ در آنجا تب شدم (که در اثر آن، موهایم ریخت) پس از مدتی دوباره رویید تا اینکه به شانه‌هایم رسید. سرانجام، روزی با دوستانم مشغول تاب بازی بودم که مادرم ام رومان آمد و مرا صدا زد. نزد او رفتم ولی نمی‌دانستم از من چه می‌خواهد. او دستم را گرفت و مرا که نفس نفس می‌زدم، کنار دروازه‌ی‌ خانه نگه داشت تا این‌که نفس زدنم برطرف گردید. سپس مرا به داخل خانه برد. چند زن انصاری آنجا نشسته بودند. آنان به من تبریک وخوش آمد گفتند. مادرم مرا به آنها سپرد. آنان سرم را شستند و مرا آراستند. وهیچ چیزی مرا نترساند مگر دیدن رسول الله صلی الله علیه وسلم که قبل از ظهر آمد و مرا به او سپردند.
آیا رافضی نمی داند که حتی رسول خدا صلی الله علیه وسلم نیز تا سه سال بعد از ازدواج با عایشه رضی الله عنها، نزد او نرفته است؟؟

6- ششما: روافض که این همه از ام المومنین عایشه نفرت دارند و فکر می کنند اصل اسلام چنین است و رسول خدا آنها را به خاطر برائت و بیزاریشان از همسرش، تایید می کند و نزد خداوند به خاطر این عمل ثواب دارند، از این فرومایگان پست و بی عقل سوال می کنم که پس  چرا رسول خدا صلی الله علیه وسلم عایشه را که همسر شخصی دیگر بوده [بنابر زعم باطل روافض]، از همسرش جدا کرده و با حرفی که خود دربارۀ تفریق بین زوجین زده [ ليس منا من خبب امرأة على زوجها ] عمل نکرده و با آیات خداوند [لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ] خود را مورد سرزنش قرار داده است؟ چرا این همه اصرار به ازدواج به چنین زنی را دارد؟؟
مگر عایشه بد نیست؟ پس چرا رسول خدا خود را تا شأن چنین آدم بدی پایین آورده و با او ازدواج کرده و با او همبستر شده است؟  مگر خداوند در سوره نور  نمی فرماید:
« الْخَبِيثَاتُ لِلْخَبِيثِينَ وَالْخَبِيثُونَ لِلْخَبِيثَاتِ ۖ وَالطَّيِّبَاتُ لِلطَّيِّبِينَ وَالطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّبَاتِ ۚ أُولَٰئِكَ مُبَرَّءُونَ مِمَّا يَقُولُونَ ۖ لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ» [نور : 26]
ترجمه: «زنان ناپاک از آن مردان نا پاکند، و مردان ناپاک (نیز) برای زنان ناپاک هستند، و زنان پاک از آن مردان پاک، و مردان پاک از آن زنان پاک اند. اینان از آنچه (مردم درباره شان) می گویند، مبّرا (و پاک) هستند، برای آنها آمرزش (الهی) و روزی ارزشمندی است».
چرا رسول خدا صلی الله علیه وسلم با عایشه رضی الله عنها ازدواج می کند؟
چرا پدرش ابو بکر صدیق رضی الله عنها را که در نظر روافض بزرگترین دشمن اسلام است را تا این حد به خود نزدیک می کند و او را پدر زن خود می کند و حتی در روز های منتهی به وفاتش او را پیش نماز و امام جماعت مردم می کند؟؟
چرا دو دختر دیگرش  یعنی رقیه و ام کلثوم را یکی پس از دیگری به عثمان رضی الله عنه می دهد؟؟

چرا عمر رضی الله عنه که در نزد شیعه بزرگترین دشمن اسلام است را پدر زن خود کرده و با دختر او ازدواج کرده است؟؟
مگر خداوند در سوره منافقون نمی فرماید:
«هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ» [منافقون : 4]
ترجمه: «آنها دشمن (واقعی) هستند، پس از آنان برحذر باش».
آیا حقیقتا برحذر شدن از دشمنان و منافقان به این گونه است که به آنها دختر بدهد و از آنها دختر بستاند؟
آیا مذهب پر حقد و کینه و دشمنی روافض ابن سلولی منتهی به این نمی شود که رسول خدا صلی الله علیه وسلم با  اینکه بنا بر ادعای روافض علم غیب هم داشته، اما دست راست و چپ خود را نشناخته و دوست و دشمن خود را نشناخته است و با شدید ترین کفار هم دست شده و آنها را از مقرب ترین و نزدیک ترین افراد خود قرار داده است؟
آیا از تهمت هایی که این روافض به همسر رسول خدا صلی الله علیه وسلم می زنند، ثابت نمی شود که آنها از نوادگان عبد الله ابن ابی سلول هستند و اصلا هیچ ارتباطی با اسلام ندارند بلکه تنها هدفشان دشمنی با اسلام است؟
 ای شیعیان عزیز که مطالب این حقیر را می خوانید، وقت آن نرسیده که بیدار شوید و دست از مذهب تشیع بردارید و به آغوش اهل توحید باز گردید؟؟
آیا وقت آن نرسیده که به دروغ ها و اکاذیب این مدعیان دروغین تشیع بگوید: «سُبْحَانَكَ هَذَا بُهْتَانٌ عَظِيمٌ».


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نصیحتی دلسوزانه برای صلاح مهدوی و هم فکرانش؛

    ♦️ چند سال پیش که وهابیان اهل غلو و افراط، احساس کردند که میدان برایشان خالی شده و تا آینده ای نزدیک بر دنیای اسلام مسلط می شوند، اهل ...