۱۳۹۵/۰۴/۲۰

شبهه رافضی درباره نسب ابوبکر صدیق رضی الله عنه

 شبهه رافضی درباره نسب ابوبکر صدیق رضی الله عنه
نويسنده: مجاهد دین
شماره مقاله: 111
تاریخ انتشار: 95.4.20

شبهه رافضی:
عامر بن عمرو 2 پسر داشته است به اسم عثمان و صخر.
و صخر دختری به اسم ام الخیر داشته است که میشده برادر زاده ی عثمان(ابوقحافه)
از قضا این ابوقحافه با دختر برادرش یعنی دختر صخر که اسمش ام الخیر بوده ازدواج کرده و ابوبکر متولد میشود.
بنابراین پدر ابوبکر با دختر برادرش ازدواج کرده است که ابوبکر متولد شده است

پــــاســـخ
اگر از روافض (مدعیان تشیع) دروغ را بگیریم چیزی برای گفتن نخواهند داشت.
در ابتدا این سوال را می‌پرسم که چرا پیامبرتان، دختر ابوبکر که نسبش  زبانتان لال و دهانتان بکشند، نامشروع بوده گرفته است؟
و چرا دختر عمر را به همسری گرفته که باز با توجه به بهتان مدعیان تشیع، زبانشان لال و دهانشان بشکند، عمر از راه نا مشروع به دنیا آمده است؟
چرا پیامبرتان کارهایش را سبک سنگین نمی‌کند و دختر پست ترین آدم دنیا را (بر حسب دیدگاه مدعیان تشیع)، به همسری می‌گیرد؟
چرا به جای یک دختر، دو دخترش را یکی پس از دیگری به عثمان می‌دهد؟


دو جواب وجود دارد، یا اینکه پیامبرتان را نیز طبق همین روال و منهج باطلتان، العیاذ بالله، تکفیر کنید؛ چون همدست این کفار شده و با آنها موالات کرده و دختر داده و دختر گرفته و پست و مقام داده.
یا اینکه سرتاسر عقاید شیعه باطل و اشتباه و دروغ و افتراء است و چنین خزعبلاتی هیچ جایگاهی در اسلام ندارد و دروغ‌هایی بی اساس هستند.
من در اینجا مراجع و منابع  فراوانی ذکر می‌کنم که نسب ابوبکر رضی الله عنه را صحیح نوشته اند و آنچه که رافضی به آن استناد کرده است صحیح نمی باشد.
1-أمه أم الخير لفظاً ومعنى سلمى بنت صخر بن عامر بن كعب بن سعد بن تيم بن مرة ابنة عم أبيه هكذا ذكره جمهور أهل النسب  ومن شذ فقال بنت صخر بن عامر بن عمر بن كعب فجعلها ابنة عمه فليس بصحيح.
الرياض النضرة في مناقب العشرة. نویسنده: المحب الطبری. ص 29
ترجمه: سلمی بنت صخر بن عامر بن کعب عموزاده ی پدرش. این را جمهور اهل نسب گفته اند و آنچه شاذ و اشتباه است، بنت صخر بن عامر بن عمرو بن کعب است که می‌شود برادر زاده اش که این صحیح نیست.

2-قال الشيخ أبو حاتم محمد بن حبان بن أحمد التميمي و اسمه عبد الله و لقبه عتيق ، و اسم أبي قحافة عثمان بن عامر بن عمرو بن كعب بن سعد بن تيم بن مرة ابن كعب بن لؤي بن غالب بن فهر بن مالك بن النضر بن كنانة بن خزيمة بن مدركة ابن إلياس بن مضر بن نزار بن معد بن عدنان .و أم أبي بكر أم الخير بنت صخر بن عامر بن كعب ـ أخو عمرو بن كعب ـبن سعد بن تيم بن مرة بن لؤي بن غالب .
كتاب السيرة النبوية وأخبار الخلفاء نویسنده : ابن حبان ج1 ص251
ترجمه: مادر ابوبکر ام الخیر دختر صخر بن عامر بن کعب (عامر=برادر عمرو بن کعب) بن سعد بن تیم بن مره بن غالب.

3-اسمه عبد الله بن أبي قحافة، واسم أبي قحافة عثمان بن عامر بن عمرو بن كعب ابن سعد بن تيم بن مرة بن كعب بن لؤي بن غالب التيمي القرشي يلتقي مع رسول الله ـ صلى الله عليه وسلم ـ في مرة بن كعب.
وأمه: أم الخير سلمى بنت صخر بن عامر بن كعب بن سعد بن تيم بن مرة.
الدرة المضيئة نویسنده:عبد الغني بن عبد الواحد المقدسي ص 19

4-كان اسمه في الجاهلية عبد الكعبة فسماه رسول الله {صلى الله عليه وسلم} عبد الله ابن أبي قحافة واسمه عثمان بن عامر بن عمرو بن كعب بن سعد بن تيم بن مرة قرشي تيمي وأمه أم الخير بنت صخر بن عامر بن كعب بن سعد بن تيم بن مرة واسمها سلمى
المصباح المضيء في كتاب النبي الأمي ورسله إلى ملوك الأرض من عربي وعجمي. نویسنده:أبو عبد الله محمد بن علي بن أحمد بن حديدة الأنصاري. ص 14

5-وأمه أم الخير سلمى بنت صخر بن عامر بن كعب بن سعد بن تيم بن مرة وهي ابنة عم أبي قحافة وقيل اسمها ليلى بنت صخر بن عامر قاله محمد بن سعد
أسد الغابة. نویسنده: ابن اثیر ج 3 ص 315 . ج 7 ص353
6-باز هم در اسد الغابه آمده است:

أم الخير بنت صخر
أم الخير بنت صخر بن عامر بن كعب بن سعد بن تيم بن مرة القرشية التيمية . واسمها سلمى . وهي أم بكر الصديق
باب کتاب النساء -الکنی من النساء الصحابیات- ام الخیر بنت صخر ج 2 ص 127

7-أبو بكر الصديق رضي الله عنهما. كان اسمه في الجاهلية عبد الكعبة فسماه رسول الله صلى الله عليه وسلم عبد الله. هذا قول أهل النسب: الزبيري وغيره. واسم أبيه أبي قحافة: عثمان بن عامر بن عمرو بن كعب بن سعد بن تيم بن مرة بن كعب بن لؤي بن غالب بن فهر القرشي التيمي. وأمه أم الخير بنت صخر بن عامر بن كعب بن سعد بن تيم بن مرة واسمها: سلمى. قال محمد بن سلام: قلت لابن دأب: من أم أبي بكر الصديق رضي الله عنه؟ فقال: أم الخير هذا اسمها.
الإستيعاب في معرفة الأصحاب. نویسنده ابن عبد البر ج1 ص294
8-باب عبد الله
767 – عبد الله بن عثمان بن عامر بن عمرو بن كعب بن سعد بن تيم بن مرة بن كعب بن لؤي بن غالب بن فهر بن مالك بن النضر بن كنانة بن خزيمة بن مدركة بن إلياس بن مضر أمه أم الجند سلمى بنت صخر بن عامر بن كعب بن سعد بن تيم بن مرة
 [ التعديل والتجريح الباجي ]نویسنده:سليمان بن خلف بن سعد أبو الوليد الباجي ج2 ص 889

9- أبو بكر الصديق، عليه السلام
واسمه عبد الله بن أبي قحافة، واسمه عثمان بن عامر بن عمرو بن كعب بن سعد بن تيم بن مرة، وأمه أم الخير واسمها سلمى بنت صخر بن عامر بن كعب  بن سعد بن تيم بن مرة
📝الطبقات الكبرى. نویسنده: محمد بن سعد بن منيع أبو عبدالله البصري الزهري ج 3 ص 169

10- أبو بكر الصديق رضي الله عنه عبد الله بن عثمان بن عامر بن عمرو بن كعب بن سعد بن تيم بن مرة ابن كعب بن لؤي بن غالب بن فهر القرشي التيمي أبو بكر الصديق رضي الله عنه، ابن أبي قحافة. أمه أم الخير بنت صخر بن عامر بن كعب بن سعد بن تيم بن مرة، واسمها سلمى.
الوافي بالوفيات. نویسنده:الصفدي ج 5 ص 426

11- اسم أبيه عثمان وكنيته أبو قحافة قال أبو بكر عبد الله بن عثمان بن عامر بن عمرو ابن كعب بن سعد بن تيم بن مرة بن كعب بن لؤى بن غالب بن فهر بن مالك وأمه أم الخير بنت صخر بن عامر بن كعب بن سعد بن تيم بن مرة (وقال الواقدي) اسمه عبد الله بن أبى قحافة واسمه عثمان بن عامر وأمه أم الخير واسمها سلمى بنت صخر بن عامر بن كعب بن سعد بن تيم بن مرة وأما هشام فإنه قال فيما حدثت
تاريخ الطبري.ج2 ص615-616

12- وأمه أم الخير واسمها سلمى بنت صخر بن عامر بن كعب بن سعد بن تيم بن مرة
تاريخ دمشق نویسنده ابن عساکر/ ج 30 ص17

13- عبد الله بن عثمان بن عامر بن عمرو بن كعب بن سعد بن تيم بن مرة التيمي أبو بكر الصديق الأكبر بن أبي قحافة خليفة رسول الله صلى الله عليه و سلم وصاحبه في الغار وقيل اسمه عتيق وأمه أم الخير سلمى بنت صخر بن عامر بن كعب
[ تهذيب التهذيب ابن حجر ] ج 5 ص 276

14- أبو بكر الصديق رضوان الله عليه اسمه عبد الله ويقال عتيق بن أبي قحافة واسم أبي قحافة عثمان بن عامر بن عمرو بن كعب بن سعد بن تيم بن مرة أمه أم الخير بنت صخر بن عامر بن كعب بن سعد بن تيم بن مرة مات بالمدينة في جمادي الآخر سنة ثلاث عشرة وصلى عليه عمر بن الخطاب
[ الطبقات ابن خياط ]ص 17


و...


اما آنچه كه رافضی  به آن استناد کرده، از سلسله نسب مربوط به مادر ابوبکر صدیق رضی الله عنه، چنین است که  «و ام ابی بکر رضی الله عنه: ام الخیر سلمی بنت صخر بن عامر بن عمرو بن کعب بن سعد بن تیم بن مرة بن کعب بن لوی بن غالب بن قهر بن مالک».
این را چه کسی روایت کرده است؟
پاسخ: طبرانی.
حال بریم سراغ سند روایت طبرانی:
1 - حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَمْرِو بْنِ خَالِدٍ الْحَرَّانِيُّ، حَدَّثَنِي أَبِي، ثنا ابْنُ لَهِيعَةَ، عنْ أَبِي الْأَسْوَدِ، عَنْ عُرْوَةَ، قَالَ: " أَبُو بَكْرٍ الصِّدِّيقُ اسْمُهُ عَبْدُ اللهِ بْنُ عُثْمَانَ بْنِ عَامِرِ بْنِ عَمْرِو بْنِ كَعْبِ بْنِ سَعْدِ بْنِ تَيْمِ بْنِ مُرَّةَ، شَهِدَ بَدْرًا مَعَ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَأُمُّ أَبِي بَكْرٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ: أُمُّ الْخَيْرِ سَلْمَى بِنْتُ صَخْرِ بْنِ عَامِرِ بْنِ عَمْرِو بْنِ كَعْبِ بْنِ سَعْدِ بْنِ تَيْمِ بْنِ مُرَّةَ بْنِ كَعْبِ بْنِ لُؤَيِّ بْنِ غَالِبِ بْنِ فِهْرِ بْنِ مَالِكٍ، وَأُمُّ أُمِّ الْخَيْرِ: دِلَافُ وَهِي أُمَيْمَةُ بِنْتُ عُبَيْدِ بْنِ النَّاقِدِ الْخُزَاعِيِّ، وَجَدَّةُ أَبِي بَكْرٍ: أُمُّ أَبِي قُحَافَةَ أَمِينَةُ بِنْتُ عَبْدِ الْعُزَّى بْنِ حُرْثَانَ بْنِ عَوْفِ بْنِ عُبَيْدِ بْنِ عُوَيْجِ بْنِ عَدِيِّ بْنِ كَعْبٍ "
المعجم الكبير - دار النشر: مكتبة ابن تيمية - القاهرة - الطبعة: الثانية جلد 1 صفحه 51
در سند این روایت ابن لهیعه وجود دارد که ضعیف الحدیث است
این نیز معلومات ابن لهیعه:
پس ای رافضی ، بدان که نسب سیدنا ابوبکر صدیق رضی الله عنه هیچ مشکلی ندارد بلکه در نسب اولاد متعه باید شک کرد که به خود چنین جسارتی داده اند که به بهترین این امت اینگونه تهمت بزنند.
دقت کنید، توهین به نسب ابوبکر رضی الله عنه، توهین به خود رسول خدا صلی الله علیه وسلم است. چون پیامبر صلی الله علیه وسلم با دختر ایشان ازدواج کرده است، و اگر پیامبر صلی الله علیه وسلم می‌دانستند و با علم و آگاهی، با دختر ابوبکر ازدواج کرده است، پس العیاذ بالله انگشت اتهام به خود رسول خدا نشانه می‌رود.
پس دقت کنید که توهین شیعه به صحابه و ازواج نبی، هدف غایت آن، توهین به خود نبی است، منتها چون مستقیم نمی‌توانند به رسول خدا صلی الله علیه وسلم بدگویی کنند، در نتیجه مجبور هستند بگویند که رسول خدا صلی الله علیه وسلم با دختری که از راه نامشروع به دنیا آمده و نیز پدرش هم که از راه نامشروع به دنیا آمده، ازدواج کرده است و نتیجۀ شبهات این ملحد‌های رافضی در لباس اسلام، تنها ضربه زدن به خود رسول خدا می‌باشد و بس.
یعنی  کاری که روافض کردند، تا به حال هیچ ملحدی به خود جرأت انجامش را نداده است، در لباس اسلام، این همه توهین به رسول خدا؟ لا حول ولا قوة إلا بالله


با تشکر: مجاهد دین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نصیحتی دلسوزانه برای صلاح مهدوی و هم فکرانش؛

    ♦️ چند سال پیش که وهابیان اهل غلو و افراط، احساس کردند که میدان برایشان خالی شده و تا آینده ای نزدیک بر دنیای اسلام مسلط می شوند، اهل ...