۱۳۹۵/۰۴/۲۰

پاسخ به شبهه رافضی درباره مقاله آرزوی عجیب عمر

باز هم رسوایی دیگر از کانال منهاج الکپی و منهاج الجهل و منهاج البدعت.

نويسنده: مجاهد دین

شماره مقاله: 113

تاریخ انتشار: 95.4.20

رافضی باز به روایت ضعیف استناد کرده که به وسیله آن باز کفر خود را برای ما ثابت  کند. 😳
باور کنید، ما در کفر شما روافض هیچ شکی نداریم و در کفر کسانی که شما را کافر نمی دانند نیز شک نداریم، منتها مساله اینجاست که چگونه شر شما کذاب ها رو از سر ملت کم کنیم.. بله مساله همین است.

رافضی نوشته است:
عمر بن خطاب فضایل بسیار زیادی دارد،در اینجا یکی از آرزوهایی را که در کتب برادران اهل سقیفه نقل شده است مطرح میکنیم
📚در کتاب حلیة الاولیا لابونعیم اصبهانی
حَدَّثَنَا عبد الله بن محمد بن جعفر ، ثَنَا عبد الرحمن بن مسلم ، ثَنَا هناد ، ثَنَا أبو معاوية ، عَنْ 👈جويبر ، عَنِ الضحاك 👉، قَالَ : قَالَ عمر : لَيْتَنِي كُنْتُ كَبْشَ أَهْلِي يُسَمِّنُونِي مَا بَدَا لَهُمْ ، حَتَّى إِذَا كُنْتُ أَسْمَنَ مَا أَكُونُ ، زَارَهُمْ بَعْضُ مَنْ يُحِبُّونَ فَجَعَلُوا بَعْضِي شِوَاءً ، وَبَعْضِي قَدِيدًا ، ثُمَّ أَكَلُونِي فَأَخْرَجُونِي عُذْرَةً ، وَلَمْ أَكُ بَشَرًا
 عمر میگفت: کاش گوسفندی بودم که خانواده ام مرا تا جایی که ممکن بود چاق و فربه میکردند، و زمانی که بعضی از دوستان برای دیدن آنها می آمدند، مرا ذبح میکردند، قسمتی از گوشت مرا بریان و قسمتی را هم خشک میکردند، و مرا میخوردند، و به صورت  نشانه ای خارج میکردند، ولی هرگز بشر نبودم
حلیه الاولیا / جلد1 / صفحة52

خداوند در قرآن کریم در مورد آرزوی کفار زمانیکه از اعمال و کردار قبیح و زشت و پلیدانه خود پشیمان شدند میفرماید:


إنَّا أَنذَرْنَاكُمْ عَذَابًا قَرِيبًا يَوْمَ يَنظُرُ الْمَرْءُ مَا قَدَّمَتْ يَدَاهُ و 👈يقُولُ الْكَافِرُ يَا لَيْتَنِي كُنتُ تُرَابًا👉 ﴿۴۰

ترجمه: ما شما را از عذابی نزدیک هشدار دادیم ! روزی که آدمی آنچه را با دست خویش فرستاده بنگرد ! و 👈کافر میگوید کاش من خاااااک بودم👉 !!!
مبارکه نباء/شریفه40.

پـــــــــــــــاســـــــــــخ:

ای رافضی جاهل، کذابان و مریض القلب های امثال شما در آن زمان ها نیز فراوان بوده اند برای جعل این اکاذیب. از الله بترس و توبه کن قبل از اینکه مرگت فرا رسد و قبل از اینکه با این حال بمیری، چون فردای قیامت در برابر این مطالب مسئول خواهی بود و بازخواست خواهی شد.

پاسخ به این روایت:
در سند این روایت جويبر بن سعيد البلخي وجود دارد که ضعیف و متروک الحدیث است.
معلومات این راوی:
http://library.islamweb.net/hadith/RawyDetails.php?RawyID=2200

برای این روایت اسناد کذب دیگری نیز وجود دارد که جهت تکمیل بحث و بستن دروازه شبهات، آنها را نیز ذکر و بررسی مختصر می نمایم.


   شعب الإيمان
الجزء : 1 الصفحة : 485
[786] أخبرنا أبو عبدالله الحافظ أنا إبراهيم بن عصمة بن إبراهيم العدل ثنا 👈أبي👉  ثنا يحيى بن يحيى أنا سفيان بن عيينة عن 👈رجل👉  عن 👈 الحسن👉  قال أبصر أبو بكر طائرا على شجرة فقال طوبى لك يا طير تأكل الثمر وتقع على الشجر لوددت أني ثمرة ينقرها الطير
[787] قال وحدثنا يحيى بن يحيى أنا أبو معاوية عن 👈جويبر👉 عن الضحاك قال مر أبو بكر رضي الله عنه على طير قد وقع على شجرة فقال طوبى لك يا طير تطير فتقع على الشجر ثم تأكل من الثمر ثم تطير ليس عليك حساب ولا عذاب ياليتني كنت مثلك والله لوددت أني كنت شجرة إلى جانت الطريق فمر علي بعير فأخذني فأدخلني فاه فلاكني ثم إزدردني ثم أخرجني بعرا ولم أكن بشرا قال فقال عمر رضي الله عنه ياليتني كنت كبش أهلي سمنوني ما بدا لهم حتى إذا كنت كأسمن ما يكون زارهم بعض من يحبون فذبحوني لهم فجعلوا بعضي شواء وبعضه قديدا ثم أكلوني ولم أكن بشرا .

این روایت هم به شدت ضعیفه
1 عصمه بن ابراهیم العدل مجهول الحال است.
2 ابن عینیه از مردی نا مشخص و مجهول (رجل) عنعنه کرده است.
3 این شخص مجهول نیز از حسن روایت کرده که ظاهرا حسن بصری می باشد که در چنین حالی مرسل خواهد بود.
و فقط یکی از این سه مورد برای ضعف روایت کافی می باشد.


روایت بعدی:
   ورواه أبو نعيم في الحلية (1/52)
[788] أخبرنا أبو نصر بن قتادة 👈 أنا أبو العباس محمد بن إسحاق بن أيوب الصبغي 👉 ثنا 👈سهل بن عمار👉  ثنا عبيد الله بن موسى ثنا 👈موسى بن عبيدة 👉 عن يعقوب بن زيد و 👈عمر بن عبدالله👉 مولى غفرة قالا نظر أبو بكر الصديق رضي الله عنه إلى طير حين وقع على الشجر فقال ما أنعمك يا طير تأكل وتشرب وليس عليك حساب وتطير يا ليتني كنت مثلك "
این روایت هم بسیار ضعیفه و انگار سند آن سلسلة الضعفا می باشد !!
1  محمد بن اسحاق الصبغي در  ميزان الاعتدال 3/478 آمده که حاکم گفته برادرش از سماع از او نهی کرده است.
قال الحاكم: كان أخوه ينهانا عن السماع منه لما يتعاطاه
2 سهل بن عمار النيسابوري. در لسان الميزان 3/121 آمده که حاکم گفته است متهم به کذب است. همچنین:
وقال أبو إسحاق الفقيه ان سهل بن عمار يتقرب الى بالكذب
وقال بن مندة كان ضعيفا
3 موسى بن عبيدة الربذي که باز ضعیف و متروک الحدیث است.
معلومات درباره این راوی: http://library.islamweb.net/hadith/RawyDetails.php?RawyID=7755
4  عمَر بْن عَبد اللَّهِ مولى غفرة بنت رباح. در ميزان الاعتدال 210/3 آمده که ابن معین می گوید ضعیف است و نیز همچنین نسائی او را تضعیف کرده است.

روایت دیگر:
حدثنا : إسحاق بن إسماعيل ، وخلف بن سالم ، قالا : ، حدثنا : عبد الله بن نمير ، حدثنا : 👈عبد الله بن مسلم 👉، عن 👈محمد بن عطاء بن خباب👉 ، عن أبيه ، عن جده خباب ، أن أبابكر الصديق (ر) ، وهو في داره جاء طير وهو عنده ، فوقع على شجرة حمام أو عصفور ، فنظر إليه أبوبكر الصديق (ر) ، فقال : طوبى لك يا طير ، ما أنعمك على هذه الشجرة ، تأكل من هذه الثمرة ، ثم تموت ، ثم لا تكون شيئاًً ليتني مكانك
1 عبد الله بن مسلم بن هرمز  ضعيف است
معلومات راوي:
http://library.islamweb.net/hadith/RawyDetails.php?RawyID=5084
2 محمد بن عطاء بن خباب. مجهول است و در واقع جرح و تعدیلی ندارد.

روایت بعدی:
حدثنا : إبراهيم بن عبد الله ، حدثنا : هشام بن عمار ، حدثنا : 👈عمرو بن واقد👉 ، حدثنا : يونس بن حلبس ، عن أبي إدريس ، عن معاذ قال : دخل أبوبكر حائطاً ، فإذا بدبسي في ظل شجرة ، فتنفس الصعداء ، ثم قال : طوبى لك يا طير ، تأكل من الثمر ، وتستظل بالشجر ، وتصير إلى غير حساب ، يا ليت أبابكر مثلك

این روایت نیز ضعیف است و عمرو بن واقد آنقدر مشهور هست که همه اسم او را نیز حفظ کرده اند و همه می دانند ضعیف می باشد
ذكره الدَّارَقُطْنِيّ في «الضعفاء والمتروكين» (393)
وقال الدَّارَقُطْنِيّ: متروك الحديث. «تهذيب الكمال» 22 (4468) .


و در این باره در کتب اهل سنت روایت صحیحی وجود ندارد بلکه همه ضعیف و مورد دار می باشند.

اما جالب است بدانید همین سخنان را امام معصوم شیعه گفته و در کتب خود شیعه آمده است😂
 ليت: العلوي (عليه السلام): ليت امي لم تلدني * ليتني مت صبيا ليتني كنت حشيشا  قوله (عليه السلام) حين نزل: * (وإن جهنم لموعدهم أجمعين) * ياليت السباع مزقت لحمي * وليت امي لم تلدني.
 نام کتاب : مستدرك سفينة البحار نویسنده : الشيخ علي النمازي    جلد : 9  صفحه : 296
http://lib.eshia.ir/11016/9/296
ترجمه: ای کاش: امام علی می گوید: ای کاش مادرم مرا به دنیا نمی آورد . ای کاش در همان کودکی می مردم ای کاش حشیش بودم. (توجه اینکه چون روافض در توهینشان به ام المومنین عایشه رضی الله عنها در روایتی که عبارت حشیشه به معنای قاوت (نوعی غذا) آمده بود را همان حشیشی که پای منقل می کشند ترجمه نمودند، ما نیز همانند آنها ترجمه می کنیم اینکه علی بن ابی طالب آرزو کرده ای کاش حشیشی بود تا مجلسی و امثال او ، می کشیدند و دودش می کردند😂)  آنگاه که این ایه نازل شد «  و جهنم موعد همگی آنها است» * اي كاش حيوانات درنده گوشت مرا می خوردند * و ای کاش مادرم مرا به دنیا نمی آورد.

همچنین:
سمع سلمان فقال : ياليتني كنت كبشا لاهلي فأكلوا لحمي و مزقوا جلدي ولم أسمع بذكر النار ، وقال أبوذر : يا ليت امي كانت عاقرا ولم تلدني ولم أسمع بذكر النار ، وقال مقداد : يا ليتني كنت طائرا في القفار ولم يكن علي حساب ولا عقاب ولم أسمع بذكر النار ، وقال علي 7 : ياليت السباع مزقت لحمي وليت امي لم تلدني ولم أسمع بذكر النار.
 نام کتاب : بحار الأنوار - ط مؤسسةالوفاء نویسنده : العلامة المجلسي    جلد : 43  صفحه : 88
http://lib.eshia.ir/11008/43/88
ترجمه: سلمان می گوید: ای کاش گوسفدی برای خانواده ام بودم و گوشتم را می خوردند و پوستم را تکه تکه می کردند و ذکر آتش را نمی شنیدم. و ابو ذر گفت: ای کاش مادرم عاقر بود و مرا به دنیا نمی آورد و ذکر آتش را نمی شنیدم. و مقداد گفت: ای کاش پرنده ای بودم  در کویری و حساب و کتابی بر من نمی بود و ذکر آتش را نمی شنیدم. و علی بن ابی طالب گفت: ای کاش حیوانات درنده گوشتم را می خوردند  و ای کاش مادرم مرا به دنیا نمی آورد و ذکر آتش را نمی شنیدم.
خب طبیعتا اگر ما مثل روافض می بودیم می گفتیم مگر چه گناه و جرمی مرتکب شده اند که ارزش آدمیت خود را زیر پا نهاده و آرزوی خورده شدن توسط حیوانات درنده را می کردند؟ و یا ارزوی اینکه به دنیا نمی آمدند را می کردند؟؟ یا آرزوی اینکه حشیش پای منقل مجلسی می بودند و توسط مجلسی و امثالش دود می شدند را کرده اند؟
سبحان الله روافض عقل و منطقی ندارند، هدفشان تنها طعنه زدن به اصحاب رسول خدا می باشد و این در حالی است که مشابه همان و بلکه بدتر از آن برای امامان و اصحابی که مورد قبول آنها می باشد در کتب خودشان آمده است.

فَبُهِتَ الَّذِي كَفَرَ 😁

ای کاش منهاج الکپی ملحد، قبل از طرح این شبهات پشمکی، یک سری به کتب خودش می زد تا اینگونه رسوا نشود.


با تشکر: مجاهد دین.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نصیحتی دلسوزانه برای صلاح مهدوی و هم فکرانش؛

    ♦️ چند سال پیش که وهابیان اهل غلو و افراط، احساس کردند که میدان برایشان خالی شده و تا آینده ای نزدیک بر دنیای اسلام مسلط می شوند، اهل ...