۱۳۹۸/۰۵/۰۷

تحدی از نجدیه



بسم الله والحمد لله والصلاة والسلام علی رسول الله أما بعد:
این جانب، «مجاهد دین» (https://t.me/mojahed_din) از پیروان و متأثران محمد بن عبدالوهاب نجدی، تحدی می‌کنم که بتوانند تعریفِ شرعی و جامع و مانع، از «عبادت» ارائه بدهند.

▫️جامع به این معنا که: هر عملی که عبادت محسوب می‌شود در این تعریف وارد شده و این تعریف بر آن عمل صدق کند.
▫️و مانع به این معنا که: عملی که عبادت نیست وارد این تعریف نشود.

➖اهمیت جامع بودن تعریف عبادت به این خاطر است که: اگر تعریف عبادت جامع نباشد، باعث می‌شود اعمالِ مشرکان برای معبودانشان از تعریف عبادت بیرون بیاید و اعمال آنها عبادت نامیده نشود. و اگر اعمال آنها عبادت نامیده نشود و در تعریف عبادت داخل نشود، پس آنها معبودانشان را عبادت نکرده‌اند، و به تبع آن مشرک نبوده‌اند و در عبادت کسی را شریک الله قرار نداده‌اند! در حالی که مشرکان تصریح به عبادت معبودانشان می‌کردند و الله متعال نیز اعمال آنها برای معبودانشان را عبادت نامیده است.

➖و اهمیت مانع بودن تعریف عبادت به این خاطر است که: اگر تعریف عبادت، مانع نباشد، باعث می‌شود اعمالی که عبادت نیستند، به اشتباه عبادت پنداشته شوند و اگر برای غیر الله انجام شوند، انجام دهنده‌اش عابد غیر الله و مشرک به حساب آید.

❓چگونه ممکن است مردم را به توحید در عبادت دعوت کرد، اما نداند که تعریف عبادت چیست؟

👈لذا از همۀ متأثران از دعوت محمد بن عبد الوهاب نجدی که خودشان را علمای توحید و مخالفانشان را علمای مشرکین می‌نامند، تحدی می‌کنم بتوانند تعریفی جامع و مانع از عبادت ارائه بدهند. و مطمئنم هرکس بتواند به تعریف جامع و مانعی از عبادت برسد، خود به خود دست از نجدیت نیز برخواهد داشت!

🔅و از دوستان اهل سنت تقاضا می‌کنم این تحدی را به پیروان نجدیه برسانند و اگر می‌خواهید میزان علم آنها در توحید را بسنجید، این تحدی را از آنها بکنید، آن وقت متوجه خواهید شد که یک طلبۀ سادۀ اهل سنت بر صدها به اصطلاح عالم وهابی نجدی غلبه می‌یابد. امتحان کنید و نتیجه‌اش شما را بسیار به شگفت خواهد انداخت.

🖊و من با توجه به دلایلی که در کتاب حقیقت توحید  (https://t.me/rad_shobahat/1204)آورده‌ام، در تعریف جامع و مانع عبادت می‌گویم: عبادت بر دو رکن خضوع و تذلّل قرار دارد. عنصری که در خضوع وجود دارد خوف و ترس است و عنصری که در تذلّل وجود دارد، حبّ و رجاء است. پس خوف از متضرر شدن از یک موجود بطوری که معتقد باشد آن موجود مستقلاً و قائم به ذات خودش می‌تواند ضرر برساند، باعث نهایت خضوع می‌شود و رجاء به نفع بردن از آن موجود بطوری که معتقد باشد آن موجود بطور مستقل از الله می‌تواند نفع برساند، باعث نهایت تذلل می‌شود. هرگاه یکی از این دو رکن (قدرت نفع و ضرر رساندن استقلالی و قائم به ذات خود) را برای یک موجود معتقد باشی، پس او را إله خود گرفته و او را عبادت کرده‌ای. و این تعریف، جامع انواع و مانع اغیار است.

👈اگر نجدیه این تعریف را قبول کنند، پس عملاً از عقاید نجدیت برائت کرده‌اند، و به اهل سنت برگشته‌اند و همین خواسته و هدف ماست.
👈و اگر این تعریف را قبول نکنند، پس به تحدی ما پاسخ بدهند و تعریفی جامع و مانع از عبادت ارائه بدهند!

🕤زمان شروع تحدی، 1398/4/24.
♾زمان پایان تحدی: تا آمدن قیامت.

منتظر پاسخ به این تحدی هستم...!

👤با تشکر: خادم اهل سنت وجماعت، مجاهد دین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نصیحتی دلسوزانه برای صلاح مهدوی و هم فکرانش؛

    ♦️ چند سال پیش که وهابیان اهل غلو و افراط، احساس کردند که میدان برایشان خالی شده و تا آینده ای نزدیک بر دنیای اسلام مسلط می شوند، اهل ...