دفاع
از ام المومنین عایشه در برابر توهینات زشت رافضه
نویسنده:
مجاهد دین
شماره
مقاله: 124
تاریخ
انتشار: 95.5.12
مدعیان
دروغین تشیع، دشمنان اسلام و پیامبر و اهل بیتش، همواره پستی و کثیفی نیت های
درونی خود را به نمایش گذاشته و کفر و نفاق و ابن ابی سلولی بودن خود را برای ما ثابت
کرده اند و این خائنین و کذابان، آنقدر مبغوض و رجس هستند که هیچ حدودی را رعایت نکرده
و زشت ترین توهینات را به مادر تمام مومنان، عایشه رضی الله عنها، همسر محبوبه رسول
خدا صلی الله علیه وسلم در دنیا و بهشت، آن عفیفۀ طاهره، حمیرای رسول، کرده اند.
و
سبحان الله چطور این ملحد های بی ادب، چنین به خود جرأت داده اند که اینگونه رذل و
خبیثانه دربارۀ همسر رسول خدا صلی الله علیه وسلم بنویسند؟؟
روافض
به روایت زیر استناد کرده و سبحان الله آنقدر توهینات زشت به ام المومنین کرده اند
که بخدا قسم من از نقل آنها واقعا عاجر هستم و شرم می کنم آنها را حتی تحت عنوان شبهه
رافضی نقل نمایم؛ چون زشت ترین توهین ها را به ناموس و شرف رسول خدا صلی الله علیه
وسلم کرده اند.
و
تنها روایت مد نظر آنها را نقل می کنم، روایت مورد استناد روافض در تفسیر ثعلبی (المتوفى:
427هـ) چنین است:
وأخبرني
الحسين بن محمد، حدّثنا موسى بن محمد، حدّثنا الحسن بن علوية، حدّثنا إسماعيل بن عيسى،
حدّثنا المسيب بن شريك إنَّا أَنْشَأْناهُنَّ
إِنْشاءً فَجَعَلْناهُنَّ أَبْكاراً.
قال:
هنّ عجائز الدنيا أنشأهن الله عزّ وجل خلقا جديدا، كلما أتاهن أزواجهن وجدوهن أبكارا،
فلما سمعت عائشة قالت: وا وجعا. فقال رسول الله صلّى الله عليه وسلّم: «ليس هناك وجع».
ترجمه:
«مسیب بن شریك مىگوید: رسول خدا در باره آیه «إنا انشأناهن إنشاء» فرمود: مقصود از
آن پیرزنهائى كه در قیامت به آنها آفرینش جدیدى داده مىشود كه هر وقت شوهرانشان
با آنها نزدیكى كنند، آنها را باكره خواهند یافت. وقتى عائشه این مطلب را شنید، گفت:
واى از درد كشیدن، رسول خدا صلی الله علیه
وسلم به او فرمود: در آن جا دردى نیست.
نام کتاب : تفسير
الثعلبي = الكشف والبيان عن تفسير القرآن نویسنده : الثعلبي جلد : 9
صفحه : 210
و
نیز در تفسیر قرطبی (المتوفى : 671هـ) با خلاصه کردن سند چنین آورده است:
وَقَالَ
الْمُسَيِّبُ بْنُ شَرِيكٍ: قَالَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي
قَوْلِهِ (إِنَّا أَنْشَأْناهُنَّ إِنْشاءً)
قَالَ: (هُنَّ عَجَائِزُ الدُّنْيَا أَنْشَأَهُنَّ اللَّهُ خَلْقًا جَدِيدًا
كُلَّمَا أَتَاهُنَّ أَزْوَاجُهُنَّ وَجَدُوهُنَّ أَبْكَارًا) فَلَمَّا سَمِعَتْ عَائِشَةُ
ذَلِكَ قَالَتْ: وَاوَجَعَاهْ! فَقَالَ لَهَا النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:
(لَيْسَ هُنَاكَ وَجَعٌ).
نام کتاب : تفسير
القرطبي نویسنده : القرطبي، شمس الدين جلد
: 17 صفحه : 211
بعد
روافض هر آنچه در درون خبیث و کثیفشان وجود دارد را برون داده ( از کوزه همون طراود
که در اوست) و از کلمۀ واوجعاه چنین معنا کرده اند که عایشه رضی الله عنها، زبانشان
لال و دهانشان بکشند و (ولعنوا بما قالوا) ، قبل از رسول خدا صلی الله علیه وسلم و
با شخصی غیر از رسول خدا صلی الله علیه وسلم آمیزش داشته است. و سبحان الله نمی دانم
از کجای این روایت چنین برداشتی کرده اند!!!! و در ادامه ی شبهاتشان ، آنقدر توهین
های زشتی به ناموس و عرض و شرف رسول خدا صلی الله علیه وسلم کرده اند که بخدا قسم من
از نقل آنها شرم می کنم و گرچه این شبهه شان را نیز خیلی وقت بود مطرح کرده بودند،
اما به خاطر قباحت آن حتی شرم می کردم برای ردیه این شبهه چیزی بنویسم، اما وقتی دیدم
که این شبهه شان همواره با روش های جدید و جدید تر و با آب و تاب های بسیار قبیح تری
در کانال های روافض پخش می شود ، مجبور شدم که جوابی دندان شکن به این خبیث ها بدهم
تا دست از سر ناموس رسول خدا صلی الله علیه وسلم برداند.
ای
روافض مؤدب باشید، بخدا قسم که از حدود تجاوز کرده اید و سرکشی تمرد نموده اید.
اما
باید به این روافض خبیث بگوییم که مَثَل شما مَثَل همان خر مگسی است که وارد باغی شده
و به جای نشستن بر روی آن همه گل زیبا و خوش بو، دقیقا بر نجاسات می نشید، و بدون شک
تمام شبهات شما روافض یا بر روایات کذب و ضعیف استوار است یا آن را از معنای حقیقی
آن خارج کرده اید، روایت مذکور به شدت ضعیف است و روافض خبیث نیز دینشان و طعنه و شبهاتشان
بر روایات ضعیف و دروغین استوار است.
در
سند این روایت، موسی بن محمد بن علی بن عبد الله وجود دارد که مجهول الحال است.
ثعلبی
در اسنادی دیگر نام او را کامل ذکر کرده است، از جمله:
أخبرنا
الحسين بن محمد بن عبد الله، حدثنا موسى بن محمد بن علي بن عبد الله، حدثنا الحسن بن
علوية،
نام کتاب : تفسير
الثعلبي = الكشف والبيان عن تفسير القرآن نویسنده : الثعلبي جلد : 8
صفحه : 359
البانی
درباره سندی که این راوی در آن وجود دارد، درباره او می گوید:
موسى بن محمد
... الكسائي: هذا لم أعرفه.
اسم الکتاب : سلسلة
الأحاديث الضعيفة والموضوعة المؤلف : محمد ناصر الدين الألباني الجزء : 13
صفحة : 289
پس
این راوی مجهول است.
راوی
دیگر المسيب بن شريك الشقري [الوفاة: 181
- 190 ه] است كه ضعیف و متروک الحدیت است.
معلومات
درباره این راوی را در لینک زیر مشاهده کنید:
اقوال
علما درباره مسیب بن شریک چنین است:
1 أبو بكر البيهقي 👈 متروك
2 أبو حاتم الرازي👈 ضعيف الحديث كأنه متروك
3 أبو حاتم
بن حبان البستي 👈 كان شيخا
صالحا كثير الغفلة لم تكن صناعة الحديث من شأنه يروي فيخطأ ويحدث فيهم من حيث لا يعلم
فظهر من حديثه المعضلات التي يرويها عن الإثبات لا يجوز الاحتجاج به ولا الرواية عنه
إلا على سبيل التعجب
4 أحمد بن حنبل👈 ترك الناس حديثه، ومرة: ذكر له حديثا منكرا
5 أحمد بن شعيب النسائي 👈 متروك الحديث
6 إبراهيم
بن يعقوب الجوزجاني 👈 سكت الناس
عن حديثه
7 الحسين بن
إدريس الأنصاري👈 متروك
8 الدارقطني
👈 متروك
9 زكريا بن
يحيى الساجي 👈 متروك يحدث
بمناكير
10 علي بن الجعد
الجوهري 👈 ضعيف
11 علي بن المديني 👈 ليس بكذاب ولم أحدث
عنه بشئ
12 عمرو بن علي الفلاس 👈 متروك الحديث
13 محمد بن
إسماعيل البخاري 👈 متروك الحديث
14 محمد بن سعد كاتب
الواقدي 👈 ضعيف لايحتج
به
15 مسلم بن الحجاج النيسابوري
👈 متروك الحديث
16 يحيى بن سعيد القطان👈 ليس بشيء
17 يحيى بن
معين 👈 لا شيء
وفي رواية ابن محرز، قال: كان مغفلا ضعيفا
همانطور
که می بینید راوی این حدیث مسیب بن شریک ضعیف و متروک الحدیث است،
مشکل
دیگر این روایت انقطاع آن می باشد، یعنی مسیب بن شریک نه صحابی است و نه حتی زمان ام
المومنین عایشه رضی الله عنها را درک است.
تاریخ وفات مسیب را بین 181 الی190 گفته اند و اگر ما عدد کمتر یعنی 181 را
در نظر بگیریم و چنین فرض کنیم که مسیب 100 سال عمر کرده است، پس تاریخ تولد او 81
هجری می شود. و ام المومنین عایشه رضی الله عنها نیز تاریخ وفات او را بین 56 الی
58 ذکر کرده اند، و اگر ما عدد بیشتر را در نظر بگیریم، دقیقا 23 سال بعد از وفات ام
المومنین عایشه رضی الله عنها، مسیب تازه به دنیا آمده است. و اگر فرض کنیم که مسیب
در سن 15 سالگی شروع به نقل حدیث کرده باشد، فاصله او با ام المومنین 38 سال می شود،
پس انقطاع سند روایت، اظهر من الشمس است و با این همه توضیح باز فکر نکنم روافض الحمقی
فهمیده باشند که چه گفته ام.
پس روایتی که روافض
برای توهین کردن به ام المومنین استناد کرده
اند، به سه علت ضعیف می باشد. 1- مجهول بودن موسی بن محمد 2- ضعیف بودن مسیب بن شریک
و 3- انقطاع سند بین مسیب و پیامبر صلی الله علیه وسلم و ام المومنین عایشه.
اما
این را بدانید که به خدا قسم ای روافض خبیث،
مرز ها را رد کردید و حدود را زیر پا گذاشتید و پرده های تقیه تان را دریدید و توهین
های بسیار زشتی به ام المومنین همسر محبوبه رسول خدا صلی الله علیه وسلم کردید، وبه
خدا قسم که این توهینات (حد اقل جانب این حقیر مجاهد دین) بدون پاسخ نخواهد بود و انتقام
ام المومنین عایشه رضی الله عنها را فرزندان غیورش از شما خبیثان خواهند گرفت که همواره
به ناموس رسول خدا صلی الله علیه وسلم پارس می کنید.
و
الحمد لله باری دیگر، جز رسوایی و کفر و نفاق و خبث نیت درونی تان، چیزی برایتان باقی
نماند، و شیعیان فریب خورده نیز، دیگر فریب این همه اکاذیب و دروغ ها و توهین هایی
که به ناموس رسول خدا صلی الله علیه وسلم می کنید، را نمی خورند و از شما و مذهب پر
از حقد و کینه و دشمنی با اصحاب و ازواج رسول خدا صلی الله علیه وسلم دوری خواهند کرد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر