آیا
مردان غریبه در خانه عایشه رضی الله عنها محتلم می شدند؟
نویسنده:
مجاهد دین
شماره
مقاله: 106
تاریخ
انتشار: 95.4.4
روافض
به حدیثی از صحیح مسلم استناد می کند و سپس به وسیلۀ آن حدیث، برای ما کافر بودن خودشان
را با طعنه زدن به ناموس رسول خدا صلی الله علیه وسلم ثابت می کند
ما
شکی در کفر شما روافض و مدعیان دروغین تشیع که به ناموس رسول خدا صلی الله علیه
وسلم توهین می کنید نداریم، بلکه شما بیخود در کفر خود غلو می کنید.
روایت
مذکور در صحیح مسلم چنین است:
«وحَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ جَوَّاسٍ الْحَنَفِيُّ
أَبُو عَاصِمٍ ، حَدَّثَنَا أَبُو الأَحْوَصِ ، عَنْ شَبِيبِ بْنِ غَرْقَدَةَ ، عَنْ
عَبْدِ اللَّهِ بْنِ شِهَابٍ الْخَوْلَانِيِّ ، قَالَ : " كُنْتُ نَازِلًا عَلَى
عَائِشَةَ ، فَاحْتَلَمْتُ فِي ثَوْبَيَّ ، فَغَمَسْتُهُمَا فِي الْمَاءِ ، فَرَأَتْنِي
جَارِيَةٌ لِعَائِشَةَ ، فَأَخْبَرَتْهَا ، فَبَعَثَتْ إِلَيَّ عَائِشَةُ ، فَقَالَتْ
: مَا حَمَلَكَ عَلَى مَا صَنَعْتَ بِثَوْبَيْكَ ؟ قَالَ : قُلْتُ : رَأَيْتُ مَا يَرَى
النَّائِمُ فِي مَنَامِهِ ، قَالَتْ : هَلْ رَأَيْتَ فِيهِمَا شَيْئًا ؟ قُلْتُ : لَا
، قَالَتْ : فَلَوْ رَأَيْتَ شَيْئًا غَسَلْتَهُ ، لَقَدْ رَأَيْتُنِي وَإِنِّي لَأَحُكُّهُ
مِنْ ثَوْبِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، يَابِسًا بِظُفُرِي». (مسلم/290)
ترجمه:
«عبدالله بن شهاب خولانی میگوید: مهمان عایشه صدیقه رضی الله عنها بودم که در هر دو
لباسم (پیراهن و ازار) احتلام شدم. لذا هر دو را در آب گذاشتم. کنیز عایشه رضی الله
عنها مرا دید و عایشه را اطلاع داد. عایشه
رضی الله عنها شخصی را نزد من فرستاد و گفت:
چرا هر دو لباست را در آب گذاشتی؟ گفتم: آنچه را که انسان خواب در خوابش میبیند، من
خواب دیدم. گفت: آیا در لباسهایت چیزی دیدی؟ گفتم: نه. گفت: اگر چیزی دیده میشد،
آنها را میشستی. من منی خشک را از لباس رسول الله صلی الله علیه وسلم با ناخن میمالیدم
و پاک میکردم».
حال
تعبیرات روافض در کانال منهاج البدعه از این روایت را ببینید که چقدر احمق و نادان
و کافر و خبیث هستند:
1. چرا صحابي بدون محرم بر عايشه وارد مي شدند؟
2. وقتي صحابي مي بييند عايشه
تنهاست براي چي بر او وارد مي شوند؟
3. چرا صحابي بدون در زدن وارد
خانه عايشه شدند؟
4. مگر عايشه در خانه خود با
چه پوششي بوده كه صحابي با ديدن او جنب شدند؟
5. وقتي صحابي مي دانند كه عايشه
در خانه خود لخت بوده چرا وارد شدند؟
6. چرا صحابي به عايشه مناظره
مي كردند كه بعد جنب مي شدند؟
7. صحابي به كجاي عايشه نگاه
كردند كه جنب مي شدند؟
8. ايا صحابي با نگاه كردن به
عايشه كه لخت بوده جنب شدند؟ يا اينكه عايشه با صحابي كاري هم كرده كه انها جنب شدند؟
9. اينكه صحابي در خانه عايشه
جنب شدند اين اخبار را چه كسي بيرون پخش كرده؟ اگر عايشه پخش كرده هدفش از پخش چه بوده؟
ايا مي توان گفت كه مي توان به عايشه نقش اول سريال هاي فارسي وان را داد؟ زيرا بازي
كردن در اين نقش براي يك بار نبوده بلكه چندين بار بوده
10. ايا مي توانيم بگويم گلشيفته
فراهاني به سنت مادرش عايشه عمل كرده و خودش را لخت مي كرده؟
11. ايا صحابي با عايشه لذت مي
بردند كه بعد از ديدن او جنب مي شدند؟
12. ايا مي توان گفت فيلم هاي
مستهجن بر اساس سنت عايشه ساخته مي شده؟
پناه
بر خدا از این همه کفریات روافض خبیث و ملعون. من نمی دانم چنین استدلال ها و برداشت
هایی را از کجای این روایت صحیح مسلم کرده است؟؟؟ و چگونه جرات کرده است به این شکل
گستاخانه به همسر رسول خدا صلی الله علیه وسلم توهین کند؟
ام
المومنین عایشه رضی الله عنها، همسر دنیا و قیامت رسول خدا صلی الله علیه وسلم، آن
بانوی عفیفه ای که خداوند خودش به دفاع از او آمده و سوره نور را برای دفاع از ایشان
نازل کرد، چگونه روافض خنیز صفت به ایشان اینگونه توهین می کنند؟
ام
المومنین عایشه، آن بانوی عفیفه، حتی اجازه ورود به عموی رضاعی خود را ندادند تا اینکه
از رسول خدا صلی الله علیه وسلم اجازه نگرفتند . در صحیح بخاری چنین آمده است:
«عن عائشة رضي الله عنها قالت: استأذن علي أفلح
أخو أبي القعيس، بعدما أنزل الحجاب، فقلت: لا آذن له حتى أستأذن فيه النبي - صلى الله
عليه وسلم - ، فإن أخاه أبا القعيس ليس هو أرضعني، ولكن أرضعتني امرأة أبي القعيس،
فدخل علي النبي - صلى الله عليه وسلم - ، فقلت له: يا رسول الله، إن أفلح أخا أبي القعيس
استأذن فأبيت أن آذن له حتى أستأذنك، فقال النبي - صلى الله عليه وسلم - : «وما منعك
أن تأذني عمك»؟ قلت: يا رسول الله، إن الرجل ليس هو أرضعني، ولكن أرضعتني امرأة أبي
القعيس، فقال: «ائذني له، فإنه عمك تربت يمينك». (بخارى:4796)
ترجمه:
«عايشه رضي الله عنها مي گويد: پس از نازل شدن حكم حجاب، افلح برادر ابوقعيس اجازه
خواست تا نزد من بيايد. گفتم: تا دربارة او از نبي اكرم - صلى الله عليه وسلم - اجازه
نگيرم به او اجازه نمي دهم. زيرا برادرش ابوقعيس كه به من شير نداده است بلكه همسر
ابوقعيس به من شير داده است. لذا پس از آنكه نبي اكرم - صلى الله عليه وسلم - نزد من
آمد، به او گفتم: اي رسول خدا! افلح برادر ابوقعيس، اجازة ورود خواست. من به او اجازه
ندادم تا اينكه از شما اجازه بگيرم. نبي اكرم - صلى الله عليه وسلم - فرمود: «چه چيزي
تو را از اجازه دادن به عمويت، بازداشت»؟ گفتم: يا رسول الله! همانا مرد (كه ابوقعيس
باشد) مرا شير نداده است بلكه همسر ابوقعيس به من شير داده است. رسول اكرم - صلى الله
عليه وسلم - فرمود: «خير ببيني، به او اجازه بده، زيرا عمويت مي باشد».
عایشه
رضی الله عنها آنقدر به حجاب و احکام آن پایبند بود که تا از رسول خدا صلی الله علیه
وسلم سوال نکردند اجازه ورود به عموی رضاعی خودش را ندادند، حال چگونه امکان دارد که
در خانه ایشان مردان غریبه بخوابند؟؟ آیا این توهین به ناموس و شرف رسول خدا صلی الله
علیه وسلم نیست؟
اما
نکاتی درباره حدیث صحیح مسلم که باید به آن دقت شود چنین است
1- کنیز عایشه ، عبد الله بن شهاب خولانی را دید و عایشه وی را
ندید. « فَرَأَتْنِي جَارِيَةٌ لِعَائِشَةَ ». این یعنی
چه؟ یعنی اینکه خولانی در خانه عایشه رضی الله عنها نبوده است؛ بلکه در مکانی دیگر
بوده است و کنیز عایشه که سراغ مهمان عایشه رضی الله عنها را که می رود بگیرد، مشاهده
میکند که لباسش را شسته است.
2- کنیز عایشه رضی الله عنها، عایشه را از این ماجرا با خبر می
کند. « فَأَخْبَرَتْهَا » یعنی اینکه
آن مهمان در خانه عایشه رضی الله عنها نبوده است، بلکه در مکانی دیگر و معمولا در مسجد
که محل خوابیدن مهمانان بود، او را دیده است. و اگر در خانه عایشه رضی الله عنها بوده،
پس عایشه باید خود او را می دید نه اینکه کنیز عایشه خبر او را برای عایشه که در خانه
اش بوده، ببرد. دقت کنید روافض چقدر کثیف هستند و چگونه از این روایات برداشت می کنند.
3- عایشه که
خبر کنیزش را درباره خولانی می شنود، نفری را به سوی او می فرستند. «فَبَعَثَتْ
إِلَيَّ عَائِشَةُ». خب از روافض ملعون و خبیث می پرسیم، چطور
خولانی در خانۀ عایشه رضی الله عنها خوابیده بوده است و عایشه نفری را به سوی او میفرستد؟؟
مگر خانۀ عایشه رضی الله عنها امارت و کاخ شاهان بوده که ده ها اتاق و راه رو و هال
و ... داشته باشد؟ خانه عایشه یک اتاق بسیار کوچک بوده که سه قبر رسول خدا صلی الله
علیه وسلم و ابوبکر و عمر رضی الله عنهما در آن دفن شده است و جای کمی برای نشستن و
خوابیدن عایشه رضی الله عنها از آن باقی مانده بوده است. سبحان الله چگونه چنین توهینی
را به ناموس پیامبر صلی الله علیه وسلم می زنند؟ چگونه در حضور قبر رسول خدا صلی
الله علیه وسلم و دو یارش، العیاذ بالله تهمت انجام خیانت عایشه رضی الله عنها را با
مهمانش می زنند؟ لا حول ولا قوة الا بالله
این
در حالی است که عایشه رضی الله عنها می گوید قبل از اینکه عمر رضی الله عنه در خانه
ام دفن شود، من حجاب نمی کردم؛ چون پیامبر همسرم و ابوبکر پدرم بود. اما عمر نامحرم
بود و از آن زمان به بعد، من حجاب می کردم. سبحان الله چگونه ممکن است که عایشه رضی
الله عنها حتی از قبر سیدنا عمر نیز حجاب نماید، اما اجازه بدهد مهمانان غریبه در خانه
اش بخوابند ؟؟ آیا این اتهاماتی که روافض به ناموس رسولشان میزنند، هیچ دینی سابقه
چنین کاری را داشته است؟ آیا این روافض و مدعیان دروغین تشیع و حب اهل بیت، همان نوادگان
عبد الله ابن ابی سلول نیستند؟
در
روایت چنین آمده است:
« عن عائشة قالت : كنت إدخل بيتي
الذي دفن فيه رسول الله صلی الله علیه وسلم وأبي فأضع ثوبي فأقول إنما هو زوجي
وأبي ، فلما دفن عمر معهم فوالله ما دخلت إلاّ وأنا مشدودة علي ثيابي حياء من
عمر».
مسند
أحمد - مسند الأنصار.. - باقي المسند.. - رقم الحديث : ( 24480 )
ترجمه:
«عایشه رضی الله عنها می گوید: من در خانه ام که رسول خدا صلی الله علیه وسلم و پدرم دفن بود لباس هایم را می گذاشتم و می گفتم
همانا که این همسرم و این نیز پدرم است؛اما زمانی که عمر بن خطاب نیز در کنار آنها
دفن شد پس به خدا قسم که وارد خانه ام نمی شدم مگر اینکه لباس هایم را به خود می گرفتم از حیای عمر».
و
این روایت در مصادر دیگر نیز با الفاط مشابه و مقارب آمده است
الحاكم
النيسابوري - المستدرك - كتاب المغازي والسرايا - رقم الحديث : ( 4402 )
الهيثمي
- مجمع الزوائد - الجزء : ( 8 ) - رقم الصفحة : ( 26 )
أبي بكر الخلال
- السنة - باب وفاة أبي بكر
إبن سعد - الطبقات
الكبرى - ذكر موضع قبر الرسوال (ص)
و...
4- بعد از اینکه عایشه رضی الله عنها نفری را دنبال مهمانش خولانی
می فرستد که نزد عایشه رضی الله عنها بیاید، از او سوال می پرسد که چرا لباست را در آب گذاشتی؟ گفت: آنچه را که انسان
خواب در خوابش میبیند، من خواب دیدم. عایشه
رضی الله عنها به او گفت: آیا در لباسهایت چیزی دیدی؟ و خولانی گفت نه. عایشه به او
گفت: اگر چیزی دیده میشد، آنها را میشستی. من منی خشک را از لباس رسول الله صلی الله
علیه وسلم با ناخن میمالیدم و پاک میکردم.
و
به این شکل حکم آن را برایش بیان و جهل او را نسبت به حکم منی بر طرف نمود. سبحان الله
از کجای این روایت این توهینات شرمگین روافض برداشت می شود؟
روایت
دیگری نیز در سنن ابن ماجه (531) وجود دارد که شبیه روایت صحیح مسلم است. روایت چنین
است:
«أَخْبَرَنَا الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ التَّمِيمِيُّ
قَالَ: أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ جَعْفَرِ بْنِ حَمْدَانَ قَالَ: حَدَّثَنَا عَبْدُ
اللَّهِ بْنُ أَحْمَدَ قَالَ: حَدَّثَنِي أَبِي قَالَ: حَدَّثَنَا مُعَاوِيَةَ قَالَ:
حَدَّثَنَا الأَعْمَشُ عَنْ إِبْرَاهِيمَ عَنْ هَمَّامٍ قَالَ: نَزَلَ بِعَائِشَةَ
ضَيْفٌ، فَأَمَرَتْ لَهُ بِمِلْحَفَةٍ لَهَا صَفْرَاءَ، فَنَامَ فِيهَا فَاحْتَلَمَ،
فَاسْتَحْيَي أَنْ يُرْسِلَ بِهَا وَفِيهَا أَثَرُ الاحْتِلامِ {قَالَ: فَغَمَسَها
فِي الْمَاءِ ثُمَّ أَرْسَلَ بِهَا، قَالَتْ عَائِشَةُ: لِمَ أَفْسَدَ عَلَيْنَا ثَوْبَنَا؟
إِنَّما كَانَ يَكْفِيهِ أَنْ يَفْرُكَهُ بِأَصَابِعِهِ، لَرُبَّمَا فَرَكْتُهُ مِنْ
ثَوْبِ رَسُولُ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّم َ –
بِأَصَابِعِي».
ترجمه:
«همام بن حرث گفت: شخصى مهمان عائشه رضی الله عنها شد، عائشه دستور داد كه ملحفه زردى
برای او آماده کنند ، پس مهمان خوابيد و محتلم شد. مرد خجالت كشيد كه ملحفه را بفرستد،
در حالى كه اثر جنابت در آن بود. همان می گوید: پس آن را در آب فرو برد و سپس آن را
برایش فرستاد. عائشه رضی الله عنها گفت: چرا
لباس ما را خراب کرده است؟ كافى بود كه اثر جنابت را با ناخنهایش می خراشید ، چون
گاهى من نیز آن را از لباس رسول خداصلی الله علیه وسلم با انگشتانم مىخراشيدم».
که
شرح آن نیز باز شبیه روایت صحیح مسلم است
1- مهمان می گوید: « فَاسْتَحْيَي أَنْ
يُرْسِلَ بِهَا» یعنی خجالت كشيد كه ملحفه را بفرستد. این کاملا مشخص
می کند که در خانۀ عایشه نخوابیده است؛ آنطور که این روافض مریض القلب چنین برداشت
می کنند.
2- عایشه رضی الله عنها به کنیزش می گوید: «
لِمَ أَفْسَدَ عَلَيْنَا ثَوْبَنَا؟ » چرا لباس ما را خراب کرده است. از این عبارت کاملا مشخص است که پیش هم نبوده اند
و کنیزش را خطاب کرده است نه آن مرد را.
خدایا
، به خاطر اسم اعظمت دعای من را قبول کن و اینکه در رمضان هستیم و با زبان روزه این
ردیه را بر روافض بی شرم نوشته ام، خدایا این روافض را رسوا ساز و از بینشان ببر و
عوام جاهل و فریب خورده شان را هدایت کن و به راه راست هدایت کن و اگر قابل هدایت نیستند
به خاطر این توهین های بی شرمانه به همسر رسول خدا صلی الله علیه وسلم از بینشان ببر
و عذاب سختی در دنیا و آخرت بر آنان نازل کن. آمین یا الله.
شما واقعا فکر میکنید مسلمانان ابله هستند..در خانه دومتری عایشه چطور مهمان جا میشده.ایا به هم میچسبیدند.چرا اینقدر فحاشی میکنی و دستپاچه و مضطربی.حقیقت تلخه.با چرتو پرت گفتن نمیشه معنی کلمات رو عوض کرد.روایتم صحیحه.یا راوی حدیث دروغ گفته.یا صحت داشته.جریانم مثل شیر مادر حلال و واضحه.معما نیست که شما حل کنید.بعدشم شما مثل سگ دروع میگید.در کجا شیعیان گفته اند فیلمهای مستحجن از به ام المومنین عایشه درست شده است و چند ادعای دیگر.خدایی خجالت نمیکشی.من بهت نصیحت میکنم روزی صدبار قبل خاب بگو گه خوردم گه خوردم شاید خدا ببخشتت.احمق
پاسخحذف