۱۳۹۵/۰۳/۰۵

ترسو و بزدل نشان دادن علی رضی الله عنه از جانب روافض

📝یکی از تهمت هایی که همواره شیعه آن را متوجه سیدنا علی رضی الله عنه می کند، بزدلی و ترسویی و بی غیرتی وی می باشد، و با اشکال مختلف آن را به نمایش می گذارند.
📝نویسنده: مجاهد دین

شماره مقاله:75

تاریخ انتشار: 95.3.5
https://telegram.me/islamnote

این بزدلی و بی غیرتی و ترسویی نیز بسیار عجیب است که درست با وفات رسول خدا صلی الله علیه وسلم شروع می شود، به این معنا که قبل از آن، علی تکاور و شجاع و بی نظیر بود.
تا آنجا که فاطمه رضی الله عنها از دست چنین شوهر ترسویی به شکوا می آید و می گوید:
👈« يابن أبي طالب ، اشتملت شملة الجنين ، وقعدت حجرة الظنين ، نقضت قادمة الأجدل ، فخانك ريش الأعزل ... أضرعت خدك يوم أضعت حدك !!!!!! افترست الذئاب ، وافترشت التراب ، ما كففت قائلاً ، ولا أغنيت طائلاً !! عذيري الله منك عادياً ، ومنك حامياً ، ويلاي في كل شارق ، ويلاي في كل غارب ، مات العمد ، ووهن العضد ...»   بحار الأنوار - للعلامة المجلسي - ج 29 - ص 312

👈ترجمه: «ای فرزند ابوطالب، رفتار جنین را به خود گرفته‌ای و در اتاق مظنونی نشسته‌ای و قانون ستیز را نقض کرده‌ای و به خاطر کناره گیری‌ات خیانت کرده‌ای، ... و روزی که صورتت را پایین انداختی خودت را رسوا کردی!!!! گرگ‌ها را شیر نمودی و خاک را فراش خود کردی و برای هیچ گوینده‌ای کافی نبودی و فرد مفیدی را بی‌نیاز نکردی!! خداوندا من به خاطر دشمن و حامیم از تو عذر می‌خواهم و ویل در تمام عالم از آن من باد، مقصود از بین رفت، توان سست گردید ...»

البته می توان چنین برداشت کرد که سیدنا علی واقعا ترسو نبوده بلکه همانند نفری از جماعت مسلمانان و موافق و همسوی آنها بوده است. اما چون شیعیان این هماهنگی و همرنگی سیدنا علی با خلفا و اصحاب را دیده اند و در مقابل آنها هیچ واکنشی نشان نداده، پس در نتیجه شیعه، حکم به ترسو و بزدل و بی غیرت و بی جرات بودن علی می دهند، و لازم نیست شیعیان دقیقا بگویند علی چنان بوده، بلکه از گفتارشان همین مشخص می شود.

در این باره بیشتر توضیح می دهم. اما مثالی ذکر می کنم که برای مقدمه زیبا به نظر می رسد:🖊

از مجله ي « الاجوبة المسائل الدينية » كه لجنه ی ثقافت دينی در كربلا آن را منتشر می كرد، سؤال زير پرسيده شد و آية الله سيد عبدالرضا شهرستانی به او پاسخ داد.
سؤال: «الأمام علي بن أبى طالب ( عندما استولى على الخلافة الظاهرية هل رد فدك إلى أهله أم لا».
ترجمه: «وقتي علي بن ابي طالب خلافت را به عهده گرفت، آيا فدك را به اهل فدك برگرداند يا اينكه نه»؟

پاسخ: «أمير المؤمنين علیه السلام  لم يرد فدك كما يظهر من التواريخ والأخبار ، واما علة عدم رده فغير معلومة بالقطع ، نعم هناك احتمالات منها ، انه لم يقدر على ذلك فان خلافته الظاهرية لم تكن مبسوطة بحيث يتمكن من رفض البدع ، ويكفيك شاهداً على ذلك عدم استطاعته u من خلع معاوية ، وعزل شريح القاضي ، ورفض صلاة التراويح».
ترجمه: «چنانكه از تاريخ و اخبار نمايان مي شود امیر المونین علي علیه السلام فدك را بر نگردانده است، و علت آن نيز به طور قطع نا معلوم و غير مشخص است، هر چند كه احتمالاتي وجود دارد، از جمله: ايشان براي انجام اين كار وقت كافي نداشته است، زيرا خلافت ايشان زياد ادامه نداشت تا بتواند بدعتها را دور اندازد، و به عنوان شاهد همين براي شما كافي است كه ايشان علیه السلام نتوانست معاويه را خلع سلاح كند و شريح قاضي را عزل نمايد و نماز تراويح را دور اندازد.
مجله ي « أجوبة المسائل الدينية » كه لجنه ي ثقافت ديني در كربلاء آن را منتشر مي‌كند  / سيد عبد الرضا شهرستاني / شماره ي 1 دوره ي 5 ص 11 ]


با توجه به پاسخ سيد شهرستاني برای ما روشن شد كه، نماز تراويح در عصر علي رضی الله عنه در كوفه پايتخت خلافت اسلامي برگزار می شد.
و اما آن مجوزي كه براي علی ذكر كرد ( ايشان برای انجام اين كار وقت كافی نداشتند، زيرا خلافت ايشان زياد ادامه نداشت تا بتواند بدعتها را دور اندازد ) اين سخنی باطل است، زيرا علی بزرگتر از آن است كه از انكار باطل بترسد، حتي اگر آن انكار به قتل او نيز منجر شود، چون علي در طول زندگي به شجاع و قدرتمند و مبارزه با بدعت مشهور مي‌باشد.

و اين شيوه ی رفتار هميشگي اين قوم با علی رضی الله عنه است كه هميشه او را در صورت ضعيف و ناتوان و مغلوب و ساكت در برابر ظلم از ترس مردم نمايش مي دهند، و اين يك نقص حقيقي شيعه در برابر علي رضی الله عنه است، و فرق ندارد احساس كند و يا اينكه هيچ احساسی به آنها دست نزند.
***مجاهد دین***


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نصیحتی دلسوزانه برای صلاح مهدوی و هم فکرانش؛

    ♦️ چند سال پیش که وهابیان اهل غلو و افراط، احساس کردند که میدان برایشان خالی شده و تا آینده ای نزدیک بر دنیای اسلام مسلط می شوند، اهل ...