تناقض و اختلافات
شدید در مذهب شیعه «قسمت چهارم»
نویسنده:
مجاهد دین
شماره
مقاله:90
تاریخ انتشار: 95.3.5
متن
شبهه:
امروزه
وهابیون وجب به وجب کتابهای شیعه را در آرزوی پیدا کردن ایرادی تفحص 🔍📖میکنند
و نایافته
های خودرا در
📢 بوق و 🎺کرنا میکنند,که بیایید که
یافتیم.
⛔️ما اینجاییم که با دلیل وبرهان📚 بگوییم:
❌خیرنیافتید,توهمی بیش نبود❌
👆👆👆👆👆👆👆👆
برگرفته
از توهمات یک رافضی
👆👆👆👆👆👆👆👆
پاسخگو:
مجاهد دین
پیرو
ادعای مضحک مدیر کانال منهاج البدعه که شکی ندارم بیمار و روان پریش می باشد و متاسفانه
اینقدر تک روی کرده و در بین افراد امثال خود دروغ گفته و کسی نبوده جواب های دندان
شکن به او بدهد، فلذا چنین بزرگ شده که مذهب آنها همانند صفحه ای قرآن است و کوچک ترین
ایراد و مشکلی در آن ندارد و چون عده ای افراد جاهل تر از خودش نیز او را تایید و تشویق
کرده اند به همین خاطر باعث شده که امثال او تا حدی توهم زده بار بیایند که ادعا کنند
در کتب شیعیان هیچ گونه ایراد و تناقض و مشکلی وجود ندارد و همه علمای آنها و همه کتاب
های آنها در کمال انسجام و یکپارچگی و اتحاد می باشد. اما ما اینجا هستیم که با دلیل
و برهان بگوییم: زهی خیال باطل. وقتی که توهم زده می شوید باید با سیلی محکم سر عقلتان
آورد و این مقاله ها از آن سیلی ها بسیار محکم تر است.
رافضی
روان پریش و توهم زده گفته بود:
امروزه وهابیون وجب به وجب کتابهای
شیعه را در آرزوی پیدا کردن ایرادی تفحص 🔍📖میکنند
و نایافته های خودرا در
📢 بوق و 🎺کرنا میکنند,که بیایید
که یافتیم.
⛔️ما اینجاییم
که با دلیل وبرهان 📚 بگوییم:
❌خیرنیافتید,توهمی
بیش نبود❌
و
من نیز قبلا در سه مقاله دیگر جواب به او دادم و به او فهماندم که تناقض و ایراد و
اشکال امری طبیعی است و چنین ادعای مزخرفی نکند . برای مطالعه قسمت های قبلی مراجعه
کنید به:
قسمت
اول:
http://islamsj.blogspot.com/2016/05/blog-post_69.html
قسمت
دوم:
http://islamsj.blogspot.com/2016/05/blog-post_34.html
و
قسمت سوم:
http://islamsj.blogspot.com/2016/05/blog-post_2.html
و
این را باید بدانیم که هیچ گاه اهل سنت نیز چنین ادعایی نکرده و نخواهد کرد که بگوید
اختلاف و ایراد در بین کتب و علما موجود نبوده، بلکه اختلاف امری طبیعی است اما ادعای
روافض غالی و جنون زده است که باعث می شود ما چنین مقالاتی را بنویسیم و به آنها بگوییم
یه کم آروم تر و پیاده شید که با هم بریم...
تهذیب
الاحکام و استبصار فیما اختلف من الاخبار دو کتاب از کتب اربعه شیعه می باشد که نویسنده
آن شیخ طوسی می باشد.
همانطور
که نزد اهل سنت شش کتاب حدیثی وجود دارد که در جایگاه مهم و اعتبار بالایی برخوردار
هستند، شیعه نیز کتب اربعه را دارد که عبارت اند از کافی کلینی ، من لا یحضره الفقیه
و تهذیب و استبصار.
اگر
دقت کنید اسم کامل کتاب استبصار چنین است: «ااستبصار فیما اختلف من الاخبار»!!! و نام
یکی از کتب اربعه شیعه کافی بود برای اینکه این رافضی چنین ادعای مضحکی نکند و ادعای
عدم وجود ایراد و مشکل در کتبشان را نکند اما چه می توان کرد که تعصب و افراطی گری،
باعث شده که روافض در چنین مهلکه ای بیوفتند.
در
واقع استبصار، خلاصه شده کتاب تهذیب است که 13590 روایت داشت، اما بعد از ایراد های
فراوانی که بر این کتاب گرفتند از طوسی خواستند که چاره ای برای این همه روایات متناقض
و متضاد با هم بکند و چنین بود که طوسی استبصار را نوشت. طوسی در مقدمه کتاب استبصار
می گوید:
🔴«أما بعد فاني رأيت
جماعة من أصحابنا لما نظروا في كتابنا الكبير الموسوم ( بتهذيب الاحكام ) ورأوا ما
جمعنا فيه من الاخبار المتعلقة بالحلال والحرام …. تشوقت
نفوسهم إلى أن يكون ما يتعلق بالاحاديث المختلفة مفردا على طريق الاختصار يفزع إليه
المتوسط في الفقه لمعرفته والمنتهى لتذكره إذ كان هذان الفريقان آنسين بما يتعلق بالوفاق
، وربما لم يمكنهما ضيق الوقت من تصفح الكتب وتتبع الآثار فيشرفا على ما اختلف من الروايات
فيكون الانتفاع بكتاب يشتمل على اكثر ما ورد من احاديث اصحابنا المختلفة …. وسألوني
تجريد ذلك وصرف العناية إلى جمعه وتلخيصه وان ابتدئ كل باب بايراد ما اعتمده من الفتوى
والاحاديث فيه ثم اعقب بما يخالفها من الاخبار وأبين وجه الجمع بينها على وجه لا اسقط
شيئا منها ما امكن ذلك فيه واجري في ذلك على عادتي في كتابي الكبير المذكور وان اشير
في اول الكتاب إلى جملة مما يرجح به الاحاديث بعضها على بعض ولاجله جاز العمل بشئ منها
دون جميعها وانا مبين ذلك على غاية من الاختصار إذ شرح ذلك ليس هذا موضعه وهو مذكور
في الكتب المصنفة في اصول الفقه المعمولة في هذا الباب».
⭕️ترجمه: اما بعد از
اينكه دسته اي از اصحاب ما به كتاب موسوم به
« تهذيب الاحكام» نگاه كردند و ديدند اخبار
جمع شده در آن متعلق به حلال و حرام ميباشد... پس علاقه مند شدند كه بر طريق اختصار
احاديث متعلق به اختلاف را جدا نماييم، زيرا براي يادگيري دوره ي متوسطه بهتر ميباشد......
و همچنين از من خواستند به جمع آوري و تلخيص آن روي آورم و در ابتداي هر بابي احاديث
و فتاواي مورد اعتماد را ذكر كنم سپس اخبار مخالف آن را ذكر كنم و طريق جمع ميان آنها
را به روشي كه تا حد توان، هيچ كدام از آنها حذف نشود بيان نمايم و در اين مختصر هم
به همان عادت خويش در كتاب مذكور قدم بردارم و در اول كتاب به نكاتي اشاره كنم كه به
وسيله آن بعضي احاديث را بر بعضي ديگر ترجيح داده ام و به خاطر آنها عمل به قسمتي از
آن جايز است و به تمام آن جايز نميباشد و بنده آن را در نهايت اختصار بيان نموده ام.
( الاستبصار )/ شيخ طوسي ج1
ص2
بعضی
از علمای شیعه نیز بر همین سخن تاکید کرده و علت تالیف استبصار را وجود همین تناقضات
و اختلافات شدید در روایات دانسته اند برای مثال:
👈آية الله مسلم داوري
از عدم وجود علم رجال درست و حسابی در نزد شیعه می نالد و ميگويد:
🔴 « ان التعارض بين
الاخبار كثير جداً ، حتى ان شيخ الطائفة قدس سره وضع كتاب الاستبصار لمعالجتها ، فمست
الحاجة الى علم الرجال».
⭕️ترجمه: حقيقتا
تعارض ميان اخبار بسيار فراوان ميباشد، حتي شيخ الطائفه طوسي « الاستبصار » را براي
معالجه ي اين وضعيت تأليف نموده، پس نياز شديدي به علم رجال داريم.
[ اصول علم الرجال بين النظرية
والتطبيق / اية الله مسلم الداوري ص 18]
اعتراف
طوسی بر وجود تناقضات و اختلافات و حتی بیشتر بودن این اختلافات از اختلافات نزد مذاهب
اهل سنت نیز از اعترافات طوسی می باشد و می
گوید:
🔴 « وقد ذكرت ما ورد
عنهم في الأحاديث المختلفة التي تخص الفقه
في كتابي المعروف بالاستبصار وفي كتاب تهذيب الأحكام ، ما يزيد على خمسة آلاف حديث
وذكرت في أكثرها اختلاف الطائفة في العمل بها وذلك أشهر من أن يخفى ، حتى إنك لو تأملت
اختلافاتهم في هذه الأحكام👈 وجدته يزيد على إختلاف أبي حنيفة ، والشافعي
، ومالك👉 ».
⭕️ترجمه: در
دو كتاب « الاستبصار » و « تهذيب الاحكام » بيشتر از پنج هزار حديث مخصوص به فقه را
ذكر كردهام و در بيشتر آنها اختلاف طائفه در عمل به آن را بيان نموده ام و اين مشهور
تر از آن است كه پنهان بماند، حتي اگر شما اختلاف آنها در احكام را نگاه كنيد، آن اختلافات
را بيشتر از اختلاف ابو حنيفه و شافعي و مالك مي يابيد
با
وجود سه مقاله پیشین، هنوز رافضی ما تفهیم نشده که اختلاف امری است که اجتناب از آن
غیر ممکن است. و تا اینجا و اعتراف طوسی، باز امید واریم که رافضی ما سر عقل بیاید
و دیگر این پست مضحک خود را تکرار نکند چون اینکه در مذهب شیعه تناقض وجود ندارد مثل
این است که گفته شود ایران حال حاضر در وضعیت بسیار مطلوب و عالی اقتصادی به سر می
برد و مردم در رفاه و ثروت هستند!!! گرچه بسیار این سخن را از رادیو و تلوزیون می شنویم
ولی کسانی که باور می کنند جای نگرانی هستند برای جامعه. و همچنین کسانی که سخنان این
رافضی را باور کنند جای نگرانی هست برای ما.
به
هر حال ما امید واریم که با لگد های محکمی که به این رافضی که خود را به خواب زده است،
حد اقل به خاطر درد لگد (مقاله) بیدار شود و دیگر ادعای مضحکش را تکرار نکند. البته
تکرار آن برای ما مشکلی ندارد، بیشتر و بیشتر رسوایی او ثابت می شود و مطالب جدیدی
از ما خواهد شنید.
طوسی
ما، با اینکه کتاب تهذیب را خلاصه کرد و مثلا تناقضات و ایراداتش را برطرف نمود، اما
متاسفانه آن را بد تر نمود چراکه در کتاب مذکور، همچنان پر از روایاتی است که موافق
عامه (اهل سنت هستند) و این اختلافات در همه ابواب فقهی به چشم می خورد، برای مثال:
درباره
مسح گوش ها:
🔴عن علي بن راب قال
: سألت ابا عبد الله الاذنان من الراس ؟ قال : نعم قلت: فاذا مسحت راسي مسحت اذني ؟
قال: نعم.
⭕️ ترجمه:
از علي بن راب گفت: از ابو عبدالله پرسيدم آيا گوشها از سر به حساب ميآيند ؟ گفت آري،
گفتم: اگر سر را مسح كردم گوشها را هم مسح نموده ام ؟ گفت: آري.
📌طوسي ميگويد: «
هذا الخبر محمول على التقية لانه موافق لمذاهب العامة، ومناف لظاهر القران».
👈ترجمه: اين خبر به
خاطر موافقت با مذاهب اهل سنت و منافات با ظاهر قرآن بر تقيه حمل ميشود
📝 الاستبصار فيما
اختلف من الاخبار / طوسي ج1 ص 63
یعنی
از لحاظ سندی نتوانسته رد نماید، اما چون ائمه نیز از روافض بیزار و بری بودند و عقایدشان
همانند اهل سنت بود، به کرات روایاتشان مطابق فقه و عقیده اهل سنت بود، اما روافض همه
روایات موافق با اهل سنت آنها را حمل ر تقیه کردند!!!!
مثالی
دیگر:
🔴 « عن عمار بن موسى
عن ابي عبد الله : في الرجل يتوضا الوضوء كله الا رجليه ثم يخوض الماء بهما خوضاً ؟
قال : اجزاه ذلك» .
⭕️ ترجمه:
عمار بن موسي از ابو عبدالله در مورد مردي سؤال كرد تمام اعضاي وضو را غسل ميكند مگر
پاهایش را، سپس آنها را وارد آبي میکند و براي چند لحظه در آن باقي ميماند؟ گفت:
اين كار وضوي او را كامل ميكند.
📌طوسی می گوید: «فهذا
الخبر 🤔محمول على
حال التقية🤔 فاما
مع الاختيار فلا يجوز الا المسح عليهما».
👈 ترجمه: «اين خبر
بر تقيه حمل ميشود زيرا با وجود اختیار، تنها مسح بر آن جايز است .
📝 الاستبصار فيما
اختلف من الاخبار / طوسي ج1 ص65
امام
صادق صریح میگه هنگام وضو اگر پات رو شستی وضوت کامله و مشکلی نداره، اما چون موافق
عامه است پس تقیه کرده!!!
باز
ادعای عدم وجود تناقض و ایراد و اختلاف در کتب شیعه می کنید؟؟
و
یا مثالی دیگر درباره شستن پاها:
از
ابو بصير از ابو عبدالله روایت کرده که گفت: «ان نسيت فغسلت ذراعيك قبل وجهك فاعد غسل
وجهك ثم اغسل ذراعيك بعد الوجه ، فاذا بدات بذراعك الايسر فاعد على الايمن ثم اغسل
اليسار ، وان نسيت مسح راسك حتى تغسل رجليك فامسح راسك ثم اغسل رجليك».
ترجمه:
اگر فراموش كرديد و دست هایت را قبل از صورتت غسل كرديد، بايد از اول شروع نماييد و
ابتدا صورتت را غسل نماييد سپس دست هایتان را غسل كنيد، وقتي دست چپ را بر راست جلو
انداختي، بايد بعد از غسل دست راست دست چپ را غسل كنيد، و اگر مسح سر را تا بعد از
غسل پاها فراموش كرديد، پس بايد سر را مسح كنيد و بعد پاهايت را غسل كنيد
📝 الاستبصار فيما
اختلف من الاخبار / طوسي ج 1 ص 74
نا
سلامتی طوسی ، تهذیب را خلاصه کرده!!! اما چون روایت صحیح است هیچ چاره ای ندارد جز
حمل آن بر تقیه!!!
مثالی
دیگر:
از
جميل روایت شده که گفت: «سألت ابا عبد الله عن قول الناس في صلاة جماعة حين يقرأ فاتحة
الكتاب امين قال : ما احسنها واخفض بها الصوت.
ترجمه:
از ابو عبدالله در مورد آن كلمه اي (آمين ) كه مردم بعد از سوره ي فاتحه ميگويند سوال
كردم: گفت بسيار زيبا است، و با صداي آرام آن را بگو.
طوسی
می گوید : نحمله على ضرب من التقية لاجماع الطائفة المحقة على ترك العمل بها».
ترجمه:
آن را بر تقيه حمل مينماييم؛ زيرا اجماع بر ترك آن ميباشد
📝 الاستبصار فيما
اختلف من الاخبار / طوسي ج1 ص318
روایت
صحیح را حمل بر تقیه می کنند تنها به این خاطر که موافق با اهل سنت است!!! سبحان الله
. میزان شیعه برای تشخیص حق و باطل مواقت با اهل سنت است!!!
مثالی
دیگر:
🔴 از علي علیه السلام
روایت شده که گفت: «حرم رسول الله صلى الله عليه واله لحوم الحمر الاهلية ونكاح المتعة».
⭕️ ترجمه:
«پيامبر ع گوشت الاغ اهلي و نكاح متعه را تحريم كرد».
📌 طوسي گفت: « فالوجه
في هذه الرواية ان نحملها على التقية لانها موافقة لمذاهب العامة».
👈 ترجمه: اين روايت
را بر تقيه حمل مينماييم، زيرا با اهل سنت موافق است.!!!😐
📝 الاستبصار فيما
اختلف من الاخبار / طوسي ج2 ص143
مثالی
دیگر درباره سهو نبی:
🔴 عن ابي عبد الله
قال : من حفظ سهوه فاتمه فليس عليه سجدتا السهو فان رسول الله صلى الله عليه واله صلى
بالناس الظهر ثم سهى وسلم فقال له ذو الشمالين يارسول الله انزل في الصلاة شيء ؟ فقال
: وما ذاك : قال: انما صليت ركعتين فقال رسول الله صلى الله عليه واله اتقولون مثل
قوله ؟ قالوا نعم فقام فاتم بهم الصلاة وسجدتي السهو...
⭕️ ترجمه:
ابو عبدالله گفت: پيامبر ع نماز ظهر را با مردم ميخواند سپس سهو كرد و بعد از اتمام
نماز، ذو الشمالين گفت: اي رسول خدا آيا در مورد نماز چيزي نازل شده ؟ پيامبر ع فرمود:
چه چيزي ؟ گفت: اي رسول خدا شما دو ركعت نماز خواندي، پيامبر ع فرمود آيا شما هم همين
سخن او را مي گوييد؟ گفتند آري، پس پيامبر بلند شد و دو ركعت بعدي را با آنها همراه
با دو سجده ي سهو انجام داد
📝 الاستبصار فيما
اختلف من الاخبار / طوسي ج1 ص369
و
دیگر مثال های دیگر که در صورت لزوم آن را ذکر خواهم کرد و این مشتی از خروار بود،
و به این شکل مشاهده می کنید که در هیچ یک از ابواب فقهی شیعه وجود ندارد مگر اینکه
روایاتی متضاد با هم وجود دارند که عده ای از آنها به کاری امر و عده ای دیگر از آن
نهی می کنند!! حال باز ادعای عدم وجود تناقض و ایراد و اختلاف در کتب شیعه می کنید؟؟
شیعه
در جواب می گوید در کتب شما نیز چنین است. می گوییم : خب نادان ما کی ادعا کردیم که
اختلاف وجود ندارد؟؟ مشکل از ادعای مضحک شماست که می گویید
امروزه وهابیون وجب به وجب کتابهای
شیعه را در آرزوی پیدا کردن ایرادی تفحص 🔍📖میکنند
و نایافته های خودرا در
📢 بوق و 🎺کرنا میکنند,که بیایید
که یافتیم.
⛔️ما اینجاییم
که با دلیل وبرهان 📚 بگوییم:
❌خیرنیافتید,توهمی
بیش نبود❌
برای
همین ما نیز به شما می گوییم بلکه شما متوهم بودید و با این مقاله ها امید واریم بیدار
شوید و اگر بیدار نشدید پس دعا می کنیم که هیچ گاه بیدار نشوید.
حال
به سخنان دیگر شیخ طایفه طوسی گوش فرا دهید
و ببینید که چه می گوید:
طوسی
در کتاب « العدة في اصول الفقه » چنین می گوید:
🔴 «ومما يدل أيضاً
على جواز العمل بهذه الأخبار التي أشرنا إليها ما ظهر من الفرقة المحقة من الاختلاف
الصادر عن العمل بها فإني وجدتها مختلفة المذاهب في الأحكام. 👈ويفتي أحدهم بما
لا يفتي صاحبه 👉 في جميع
أبواب الفقه من الطهارة إلى باب الديات من العبادات والأحكام والمعاملات والفرائض وغير
ذلك مثل اختلافهم في العدد والرؤية في الصوم واختلافهم في أن التلفظ بثلاث تطليقات
أن يقع واحدة أو لا ومثل اختلافهم في باب الطهارة في مقدار الماء الذي لا ينجسه شيء ونحو اختلافهم في حد الكر ونحو اختلافهم في استئناف الماء الجديد لمسح الرأس
والرجلين . واختلافهم في اعتبار أقصى مدة النفاس واختلافهم في عدد فصول الأذان والإقامة
. وغير ذلك في سائر أبواب الفقه 👈حتى أن باباً منه لا يسلم إلا وجدت العلماء
من الطائفة مختلفة في مسائل منه 👉 أو مسائل متفاوتة الفتاوى
⭕️ترجمه: اختلاف
عملي كه از فرقه ي محقه صادر شاده دليلي است بر جواز عمل به اين اخباري كه به آنها
اشاره كرديم، من آنها را در احكام همانند مذاهب مختلف مي بينم. از باب طهارت تا باب
ديات از عبادات و احكام و معاملات و فرائض و جمیع ابواب فقه، 👈هيچ كدام فتواي ديگري
را تكرار نميكند👉، بلكه فتواي
را صادر مي نمايد كه ديگري بدين گونه فتوا نداده است.
مانند
اختلاف آنها در اينكه آيا تلفظ به سه طلاقه يك طلاق به حساب مي آيد يا اينكه هر سه طلاق محسوب ميشود. و همچنين اختلاف در مورد
مقدار آبي كه هيچ چيزي آن را نجس نميكند. و همانند اختلاف آنها در مورد برداشتن آب
جديد براي مسح سر و پاها. و اختلاف آنها در مورد آخرين مدت براي زن نافسه و اختلاف
آنها در مورد عدد و رقم عبارتهاي اذان و اقامه.
و
مسايل ديگر مختلف فيه در ساير ابواب فقه 👈كه هيچ بابي خالي از اين اختلاف نميباشد
👉و حتما علما در مسايلي
با هم اختلاف يافته اند و فتاواي متفاوتي در مورد آن صادر نمودده اند.
📝 العدة في أصول الفقه
/ طوسي ج1ص137 ] [ معجم رجال الخوئي / ج1ص89
😳😳😳😳😳
باز
از سخنان طوسی مستفیض می شویم، می گوید:
🔴 « وقد ذكرت ما ورد
عنهم ( في الأحاديث المختلفة التي تخص الفقه في كتابي المعروف بالاستبصار وفي كتاب
تهذيب الأحكام ، ما يزيد على خمسة آلاف حديث وذكرت في أكثرها اختلاف الطائفة في العمل
بها وذلك أشهر من أن يخفى حتى إنك لو تأملت اختلافاتهم في هذه الأحكام وجدته يزيد على
إختلاف أبي حنيفة، والشافعي، ومالك»
⭕️ ترجمه:
و احاديث مختلفي كه مربوط به فقه است و از آنها وارد شده در دو كتاب « الاستبصار و
تهذيب الاحكام » ذكر كردهام، اين احاديث بيشتر از پنج هزار حديث ميباشد و در اكثر
آنها اختلاف طائفه در عمل به آن را ذكر كردهام و اين اختلاف مشهور تر از آن است كه
مخفي شود. حتي اگر شما در اختلاف آنها در مورد
اين احكام تأمل كنيد، مي بينيد اختلاف آنها بيشتر از اختلاف ابوحنيفه و شافعي و مالكي
ميباشد😳😳😳😳
و
در كتاب « تهذيب الاحكام» ميگويد:😁
ذاكرني
بعض الأصدقاء أيده الله ممن أوجب حقه علينا بأحاديث أصحابنا أيدهم الله ورحم السلف
منهم .
وما
وقع فيها من الاختلاف ، والتباين ، والمنافات ، والتضاد ، حتى لا يكاد يتفق خبر وإلا
بإزائه ما يضاده .
ولا
يسلم حديث إلا وفي مقابلته ما ينافيه . حتى جعل مخالفونا ذلك من أعظم الطعون على مذهبنا
.
وتطرقوا
بذلك إلى إبطال معتقدنا وذكروا أنه لم يزل شيوخكم السلف والخلف يطعنون على مخالفيهم
بالاختلاف الذي يدينون الله تعالى به ويشنعون عليهم بافتراق كلمتهم في الفروع ويذكرون
أن هذا مما لا يجوز أن يتعبد به الحكيم ولا أن يبيح العمل به الحليم .
وقد
وجدناكم أشد إختلافا من مخالفيكم وأكثر تبايناً من مباينيكم، ووجود هذا الاختلاف منكم
مع اعتقادكم بطلان ذلك دليل على بطلان الأصل .
📝 تهذیب الاحکام
/ طوسی ج 1 ص 2
حتى
دخل على جماعة ممن ليس لهم قوة في العلم ولا بصيرة بوجوه النظر ومعاني الألفاظ شبه
👈وكثير منهم رجع عن
اعتقاد الحق 😳 لما اشتبه
عليه الوجه في ذلك وعجز عن حل الشبه فيه
⭕️ ترجمه:
بعضي از دوستان – خداوند آنها را مؤيد نمايد – از آنهايي
كه حق خود را بر ما واجب گرداند ما را به احاديث اصحابمان يادآوري دادند 👈و در مورد اختلاف
و تباين و منافات و تضادي كه حتما در مقابل هر خبري، خبر ديگري وجود دارد 👉 كه با آن رو در
رو ميباشد.
و
هيچ حديثي سالم نمي ماند مگر اينكه در مقابل، حديث ديگري وجود دارد كه آن را نفي مي
نمايد.😐
حتي
مخالفين ما اين را از بزرگترين طعنه در مذهب ما قرار دادهاند.😂
و
از اين طريق به بطالت عقيده ي ما راه يافته اند😩 و اعلام مي داند
كه اساتيد و علمای سلف و خلف شما – يعني شيعه – به خاطر
وجود اختلاف در دينداري براي خداوند به مخالفين خويش طعنه وارد ميكنند و به خاطر افتراق
كلمه – عدم اتحاد – در فروع،
مخالفين خويش را به باد انتقاد مي گيرند و ميگويند: اين چيزي است كه عبادت خداوند
به اين روش جايز نميباشد و عمل به اين اختلافات براي خالق حكيم مباح نميباشد.
و
شما را مي بينم كه از مخالفين خود – اهل سنت – بيشتر به
دام اختلاف افتاده ايد و وجود اين اختلاف همراه با اعتقاد بطلان آن، دليلي است براي
اينكه اصل هم باطل باشد.
حتي
جماعتي از آنهايي كه قوه ي علمي زيادي نداشتند و بر اختلاف نظر و معاني الفاظ اطلاع
كافي نداشت، وقتي اين اختلافات براي او حل نشدني نمايان شد و از حل آن عاجز ماند، اين
افراد از اعتقاد به عقيده ي حق – يعني مذهب تشيع
– بيرون رفتند.👏😄
باید
تبریک بگوییم به طوسی که در جواب به این رافضی سنگ تمام گذاشته و حرفی برای گفتن باقی
نگذاشته است.👏👏😄😄
متاسفانه
این همه تناقض و ایراد و مشکلات حاد در کتب شیعه باعث شده که شیعیان مذهب حقه!! را
ترک کرده و به مذهب اهل سنت روی بیاورند و شکایت علمای شیعه همواره از این تناقضات
وجود داشته برای مثال :
👈 جعفر سبحاني در
كتاب « الرسائل الاربعه » ميگويد:
🔴 «عندما نطالع كتابي
الوسائل والمستدرك مثلاً ، نرى إنه ما من باب من أبواب الفقه إلا وفيه إختلاف في رواياته
وهذا مما أدى إلى رجوع بعض ممن أستبصروا عن مذهب الإمامية».
⭕️ ترجمه:
وقتي دو كتاب « الوسائل » و « المستدرك » را مطالعه ميكنيم ميبينيم كه هيچ بابي از
ابواب آن خالي از اختلاف در روايات نميباشد و اين همان چيزي ميباشد كه منجر به رجوع
بعضي افراد از مذهب اماميه شده كه در مذهب
اماميه بازنگري كرده اند.😁
📝[ جعفر سبحاني «
الرسائل الأربعة – رساله ي سوم « عرض طعان خليل الموسوي
– ناشر « مؤسسة الإمام الصادق للتحقيق والتأليف / ص201
]
تا
حالا به این نکته دقت کردید که علما و دانشمندان شیعه به اهل سنت می گروند اما دیوانه
و مجنون ها و مجهول الهویت ها و افراد اجیر شده به حساب سنی نیز شیعه می شوند؟🤔
برای
مثال افرادی همانند موارد زیر از تشیع به اهل سنت پیوسته اند:
1- آیت الله ابوالفضل برقعی قمی (از مراجع بزرگ قم و هم دوره خمینی
که ده ها کتاب در رد عقاید تشیع نوشت از جمله کتاب: تضاد مفاتیح الجنان با قرآن)
2- آیت الله العظمی شریعت سنگلجی محمدحسن
3- آیت الله اسماعیل آل اسحاق خوئینی
4- حجة الاسلام دکتر مرتضی رادمهر (مولف کتاب چرا سنی شدم؟).
5- استاد حیدر علی قلمداران (مولف کتاب شاهراه اتحاد).
6- استاد علی حسین امیری (مولف کتاب "سفید و سرخاب" ).
7- استاد حجت الله نیکوئی قمی (که مقالاتش در سایت مهتدون نشر می شوند).
8- علی بن محمد القضیبی
9- دکتر موسی موسوی
10- رضا زنگنه
11- شهید دکتر مظفریان
12- احمد کاتب، که قبلا اسم وی (عبدالرسول بن عبدالزهره بن عبدالامیر
لاری) بود.
13- ابووائل التمیمی
14- استاد محمد باقر سجودی (موسس سایت اسلام تکس در رد شبهات تشیع)
15- احمد کاتب
16- آیتالله العظمی محمد بن
محمد مهدی خالصی
✔️ فعلا تا
همین اندازه کافی است، در صورت تکرار پست مضحک و مزخرف رافضی، این دست از مقالات ادامه
خواهد داشت.😊
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر