صلاح مهدوی میگوید: «اگر نهی از عبادت غیر الله... و نهی از صرف انواع عبادات برای تنها معبود بر حق... و امر به صرف تمام عبادات مانند دعا و ذبح و نذر و استعاذه و سجده و خوف و رجاء و ... برای تنها معبود برحق... و متوجه کردن قلبها به صاحب کون و کائنات... و اعلام برائت از مشرکین و مبتدعین و اعلام تأييد موحدين و اهل سنت، وهابیت و وهابی گریست... ای مردم همه بشنوید که من وهابیم و افتخار میکنم به وهابی بودنم».
میگویم: آری به اعتراف خودت تو یک وهابی هستی، و نه فقط یک وهابی! بلکه یکی از سفهاء الأحلام از نوخوارج معاصر هستی که قرآن میخوانند اما از حنجرۀشان پایین تر نمیرود.
برای اینکه هنوز نمیدانی که عبادت به چه معناست، و از اینکه تعریفی جامع و مانع از عبادت ارائه بدهی و به تناقضاتی که در تعریفت از عبادت وجود دارد پاسخ بدهی، عاجز و ناتوان هستی و مثل چرخ توی گِل گیر کردهای! بلکه تو تنها اوهام و خیالاتی دربارۀ مفهوم عبادت داری حال آنکه الله متعال دلیل و سلطانی برای آن نازل نکرده است، و چیزهایی را عبادت قرار دادهای که حقیقتا در نزد الله متعال، عبادت نیست، و همانند اسلافت ذوالخویصره و ابن ملجم مرادی و حرقوص و... مفهوم جدیدی از شرکورزی به الله و از عبادت اختراع کردهای سپس اعمالی که عبادت نیستند را طبق بدعتت، عبادت قرار میدهی، و همانطور که اسلافت، برای مثال علی رضی الله عنه را متهم به شرک و عبادت غیر الله کردند و به شهادت نیز رساندند، تو نیز مسلمانان اهل سنت و جماعت را متهم به شرک و عبادت غیر الله میکنی. و برای جهالتت همین بس که نمیدانی تفاوت سبب با رب چیست و در تناقضاتی افتادی که سبب را هرجا دلت خواست از شریک بودن الله خارج میکنی و هرجا دلت خواست سبب را شریک الله مینامی در حالی که سبب، در هر حال سبب است نه رب و إله. و برای خوارج بودنت همین بس که سجده را بدون هیچ قید و شرطی، عبادت قرار دادهای در حالی که اگر کسی برای پدر و مادرش سجده کند، او را عبادت نکرده است، بلکه برایش تعظیم و احترام گذاشته است، که در شریعت ما سجدۀ تکریم و تعظیم، فقط حرام است؛ در حالی که در شرایع پیشین حرام هم نبود بلکه مباح بود، همانند سجدۀ برادران یوسف برای یوسف علیه السلام، و همانند سجدۀ ملائکه برای آدم علیه السلام و... و این ثابت میکند که عملی مانند سجده جز با اعتقاد به رب و إله بودن سجده شونده، به عبادت تبدیل نمیشود. پس ما میگوییم که سجده برای غیر الله اگرچه هم با اعتقاد به ربوبیت سجده شونده همراه نباشد، اما همچنان حرام است، و به همین ترتیب طواف و ذبح و خوف و رجاء و دعا و نحو اینها نیز جز با اعتقاد به ربوبیت و إلهیت کسی که این اعمال برایش انجام میشود به عبادت تبدیل نمیشوند. پس ما نگفتهایم که عبادت برای غیر الله جایز است تا توی سفیه بیایی و به مخالفانت چنین نسبت بدهی که آنها عبادت برای غیر الله را جایز میدانند، بلکه ما گفتهایم که این اعمال مطلقا عبادت نیست، و فقط با اعتقاد به ربوبیت و إلهیت آن موجودی که این اعمال برایش انجام میشود عبادت خواهد بود، و در غیر این صورت سجده و ذبح و طواف برای غیر الله اگرچه هم رب و إلهش نداند اما همچنان حرام است و ما نگفتهایم حلال و جایز است، بلکه گفته ایم بخاطر چیزی که حرام است و هنوز به درجه عبادت و شرک ورزی نرسیده است، مردم را متهم به کفر و شرک و عبادت غیر الله نکنید. اما امثال شما کج فهمان این اعمال را مطلقا عبادت دانسته و مسلمانان را بخاطر ارتکاب حرام، متهم به کفر و شرک و عبادت غیر الله کردهاید و این همان عقیده خوارج است و بلکه بدتر از عقیده خوارج است چراکه خوارج با کبائر تکفیر میکردند اما وهابیت که نوخوارجان معاصر هستند و آپدیت جدیدی از خوارج قدیم هستند، با مستحبات نیز تکفیر میکنند!
پس لقب دادن خودت به اهل سنت و به موحد، چیزی از گمراهیهایت را پنهان نمیکند، توحیدت پلاستیکی و قلابی و پوشالی و توخالی است و بلکه خودت به شرک سزاوارتر هستی. و با توجه به اینکه به وهابی بودنت افتخار میکنی، پس از این به بعد تو را با عنوان صلاح وهابی خطاب خواهم کرد تا بیشتر مفتخر شوی!
والحمدلله رب العالمین
#مجاهد_دین
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر